Werkplaats UPGRADE #1 - Houtopslag

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Omdat ik de laatste tijd nogal verveeld zat met het stockeren en ordenen van mijn hout(resten) heb ik besloten om er toch maar eens werk van te maken om een houtopslagsysteem te maken.

Hieronder een overzicht van het hout dat momenteel overal verspreid ligt in de werkplaats:
P1060577 - kopie (600x800).jpg P1060578 - kopie (800x600).jpg P1060579 - kopie (600x800).jpg

Uiteraard zocht ik voor een zo flexibel mogelijk systeem, dat zowel goedkoop als uitbreidbaar is.
Ik ben hiervoor op het plat terecht gekomen van Shopnotes: Metalen buizen in vertikale CLSen.

Dit is de wand waar het houtrek zal komen:
P1060580 - kopie (800x600).jpg

De structuur in elkaar aan het steken:
P1060581 - kopie (800x600).jpg

En uiteindelijk tot dit resultaat gekomen:
P1060583 - kopie (800x600).jpg

Er ontbreken nog enkele (lees: 14) metalen pijpen voor de overige gaten. Deze komen er morgen in.

Het volgend projectje ligt ook al vast: een oplossing om al mijn kleine stukjes hout (< 1 meter) in op te bergen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: John d

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Kijk....dat ziet er alweer een stuk overzichtelijker uit !! Niets is zo vervelend wanneer je eerst stapels hout moet verslepen om bij dat ene stukje te komen die je nodig bent. Het lijkt trouwens dat je een fijne ruimte werkplaats hebt... Heb je ook foto's van de rest ?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Soms moet je niet te ver gaan zoeken, eenvoudig en efficiënt systeem dat je daar hebt! De afgelopen maanden heb ik ook een oplossing gevonden voor mijn opslagprobleem, alle resten in stukken van 40cm lang gezaagd en ongeveer 8 kubieke meter geschonken aan een vriend als brandhout. En zeggen dat ik in het begin alles bijhield dat langer was dan 20cm...

Voor de stukken korter dan 1m kan je de stalen profielen onder het dak misschien gebruiken om een soort legbord te maken waar je die stukken in schuift?
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Voor de stukken korter dan 1m kan je de stalen profielen onder het dak misschien gebruiken om een soort legbord te maken waar je die stukken in schuift?

Goed idee! op die manier maak ik wel optimaal gebruik van de ruimte.

Ik was van plan om een 'mislukte' rolkast te gebruiken, enkele laden in te maken om het hout in te sorteren (zie foto)

P1060584 - kopie (800x600).jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.