Het tweede stuk van de Eik met, ( De mieren van de timmerman ;^)) )

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Deze bowl heb ik meer aan gedaan ivm de hout mieren, maar ook de tunnels zichtbaar gelaten, een paar tunnels met koper metaal poeder gevuld en ook nog wat koper poeder in de poriën gesmeerd in de bodem.

Enkele andere openingen heb Ik met zaagsel en koffie dras en CA gevuld.

Verschillende keren met Tung olie ingesmeerd en dit is het resultaat :D


Ook burl with copper.jpg Oak burl with copper bowl.jpg Oak burl bowl profile.jpg
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie schaal Leo.
Maar zou het met de gaten erin dat je opgestopt hebt niet mooier geweest zijn als ze open gebleven waren?
Ik denk dat de esthetische waarde beter zou gepast hebben met de vorige die je gedraaid hebt.
Nu dit is een persoonlijk opvatting van mij, maar toch respect voor het gedraaide werkstuk.
Groetjes Didier Sirjacobs
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Houtmieren = Termieten?

Nee geen termieten Henk, dit zijn gewone mieren wel groot, ze leven in de boomstam, in de winters bevriezen ze en zo gauw het warm word leven ze gewoon weer door, Ik vond dit uit me een stam die ik in stukken gezaagd had terwijl hij bevroren was, daar zaten handen vol mieren in, die Ik dacht dat dood waren (niet goed doorgedacht :rolleyes:), Ik had stukken in mijn werkplaats gezet met plastic zak erover tegen het uitdrogen, een paar dagen later toen Ik de zak optilde rende de mieren vlug terug in het hout, daar heb Ik nog veel werk mee gehad, maar verder geen last later.

Als je de Latijnse naam opzoekt, dan heten ze "reuzenmieren".

Mooie schaal trouwens!

Dank je Art, ja dat kon wel eens de juiste naam zijn, ze zijn wel groot, speciaal de bewakers, en de koninginnen zijn nog veel groter met hun vleugels er aan, de spechten gaan voor deze mieren de gaten boren, dikwijls dicht bij de grond maken ze grote gaten waar je dan de mieren tunnels kunt zien.

Wat een prachtige schaal!

Dankuwel :D

Mooie schaal Leo.
Maar zou het met de gaten erin dat je opgestopt hebt niet mooier geweest zijn als ze open gebleven waren?
Ik denk dat de esthetische waarde beter zou gepast hebben met de vorige die je gedraaid hebt.
Nu dit is een persoonlijk opvatting van mij, maar toch respect voor het gedraaide werkstuk.
Groetjes Didier Sirjacobs

Jacob Ik denk dat je wel gelijk hebt daar, maar soms neem je beslissingen die je later denkt je beter anders had kunnen doen, maar van de andere kant, nu kan het gebruikt worden om iets in te presenteren, in plaats dat het ergens staat en afgestoft word om de paar dagen/weken.

Hindsight is 20/20, (terug kijken) zeggen ze hier wel eens, en Ik dank je voor het uiten van je mening, Ik waardeer dat, Thank you :)

Ants..... ik krijg al jeuk als ik er aan denk. Weer een mooie Leo grt Pat

Dank je Pat, geen jeuk hier, maar ze bijten wel :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.