Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Doosje van Betula papyrifera met slaap.

Van wat Berken hout, (Paper Birch is de common name). dat Ik bij mijn zoon hier heb meegenomen, het waren de einden die uitstaken van onder zijn oprijlaan (500 m lang) die als afwatering onder de weg waren gelegd, (werkt goed).

Omdat Ik wat Berken hout nodig had voor een project had ik er een uitstekend stuk afgezaagd, en ontdekte dat het slaap had heb Ik all de uitstekende stukken er afgezaagd.

Deze doos is een van de projecten die Ik er van gemaakt heb.

Om de slaap lijnen en houtnerf mooi door te laten lopen heb ik een ring gedraaid dat de lip is voor de doos, ongeveer 5 X 13 cm.

In het deksel heb ik een caboshon gezet die Ik van droog been gedraaid en gepolijst heb, (Koe Ivoor ).

Spalted Birch.jpg Spalted Birch box.jpgSpalted Birch box top.jpg Spalted Birch box open.jpg

Het ziet er mooi uit. mooi getekent en een leuke combinatie met been

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houtkever Bekijk Berichten
    Het ziet er mooi uit. mooi getekent en een leuke combinatie met been
    Dankjewel voor je kritiek houtkever .

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Super mooie tekening Leo.
    Thank you Jacob , Ja Ik was er juist op tijd bij, al de stammen waren vol met slaap, het décomposition proces gaat vlug in Berkenhout, met al de suiker er in en het waterdichte schors dat het hout nat houd.

Het eerste wat Ik deed was de stammen in kortere stukken zagen en all de schors verwijderen, laten drogen zodat de fungus afsterft, of minstens niet verder gaat.

Mooi Leo, vind dat stukje Koe ivoor zeker niet misstaan maar ik had zelf voor een andere mooi te polijsten houtsoort gekozen om die inleg te maken questie van smaak zullen we maar zeggen grt. Pat

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poemibol Bekijk Berichten
    Mooi Leo, vind dat stukje Koe ivoor zeker niet misstaan maar ik had zelf voor een andere mooi te polijsten houtsoort gekozen om die inleg te maken questie van smaak zullen we maar zeggen grt. Pat
    Thanks Pat, en je bedoelt zoiets ??

small bozes.jpg

Yes Leo, thats what i mean....... is dit fineerinleg of daadwerkelijke stukjes hout dat je hebt gebruikt?

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poemibol Bekijk Berichten
    Yes Leo, thats what i mean....... is dit fineerinleg of daadwerkelijke stukjes hout dat je hebt gebruikt?
    Pat dat zijn stukjes hout die ik op maat gedraaid heb en er in gelijmd heb toen de bovenkant afgedraaid en afgewerkt, zo in zekere zin is het fineer denk ik, ben niet zo op de hoogte wat het verschil is.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leo Van Der Loo Bekijk Berichten
    Pat dat zijn stukjes hout die ik op maat gedraaid heb en er in gelijmd heb toen de bovenkant afgedraaid en afgewerkt, zo in zekere zin is het fineer denk ik, ben niet zo op de hoogte wat het verschil is.
    Dat zijn maar hele kleine doosjes Pat hier is een foto waar de drie glaasjes op een dubbeltje staan, (dubbeltje is 19mm) zo je kan ongeveer de grote zien.

Miniature boxes & goblets.jpg

Forum Rechten