Hollow form, uitgeholde vaas van Canadese Sycamore oftewel Plataan

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
De over buurvrouw kwam vragen of ik een tak van de boom in de voortuin kon zagen, het was een mooie Plataan, de tak was boven haar dak en er was egt geen reden om hem te verwijderen, maar............ :rolleyes:

De hele boom werd verwijdert twee jaar later, in ieder geval Ik heb de tak er afgezaagd en hem mee naar huis genomen, het was een lange zware tak, eerst een helft boven het dak eraf gezaagd en nadat de andere helft, met behulp van een zwaar touw om de stukken te controleren en naar beneden te laten zakken, Ik heb nog steeds twee stukken ongebruikt hier in mijn storage staan, rond de 20cm dik, en van een dunnere zijtak heb ik deze vaas gedraaid met een natuurlijke rand aan de kraag, beetje anders.

Sycamore hollow form.jpg Sycamore HF.jpg Sycamore hollow form top look.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie vaas Leo.
Wel aan speciale kraag, maar het moet kunnen vind ik persoonlijk.
Ik heb ook nog een plataan stuk liggen van ongeveer een 25-tal cm diameter.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie vaas Leo.
Wel aan speciale kraag, maar het moet kunnen vind ik persoonlijk.
Ik heb ook nog een plataan stuk liggen van ongeveer een 25-tal cm diameter.

Thanks for your critic Jacob :D, Niet iedereen is er kapot van zal Ik maar zeggen, en een foto geeft je niet hetzelfde gevoel als in werkelijkheid, maar dat hebben we altijd mee te kampen.

Ik vind hem best aardig, het is in een understated manier met het minder dan flamboyant hout bijna elegant :)
 

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
0
49
Bavel (NL)
Mooi kwa vorm Leo ja t blijft een uitdaging om met hout dat niet zo leeft iets te creeeren dat toch eye-catching overkomt resultaat mag er wezen grt Pat
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooi kwa vorm Leo ja t blijft een uitdaging om met hout dat niet zo leeft iets te creeeren dat toch eye-catching overkomt resultaat mag er wezen grt Pat

Thank you Pat :)

Dat is inderdaad een probleem Pat, in die zin dat waneer hout new/vers is de kleuren en verschillen in het hout veel voor een stuk kunnen doen, maar daar staat tegenover dat jaren later waneer de kleuren verdwenen zijn, de vorm er nog steeds is en die moet het kunnen halen zonder de help van die kleuren, of zoals wel eens gezegd word, "je kunt hem zwart verven", waar mee bedoelt word dat de vorm goed is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.