Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Hollow form, uitgeholde vaas van Canadese Sycamore oftewel Plataan

De over buurvrouw kwam vragen of ik een tak van de boom in de voortuin kon zagen, het was een mooie Plataan, de tak was boven haar dak en er was egt geen reden om hem te verwijderen, maar............

De hele boom werd verwijdert twee jaar later, in ieder geval Ik heb de tak er afgezaagd en hem mee naar huis genomen, het was een lange zware tak, eerst een helft boven het dak eraf gezaagd en nadat de andere helft, met behulp van een zwaar touw om de stukken te controleren en naar beneden te laten zakken, Ik heb nog steeds twee stukken ongebruikt hier in mijn storage staan, rond de 20cm dik, en van een dunnere zijtak heb ik deze vaas gedraaid met een natuurlijke rand aan de kraag, beetje anders.

Sycamore hollow form.jpg Sycamore HF.jpg Sycamore hollow form top look.jpg

Mooie vaas Leo.
    Wel aan speciale kraag, maar het moet kunnen vind ik persoonlijk.
    Ik heb ook nog een plataan stuk liggen van ongeveer een 25-tal cm diameter.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Mooie vaas Leo.
    Wel aan speciale kraag, maar het moet kunnen vind ik persoonlijk.
    Ik heb ook nog een plataan stuk liggen van ongeveer een 25-tal cm diameter.
    Thanks for your critic Jacob , Niet iedereen is er kapot van zal Ik maar zeggen, en een foto geeft je niet hetzelfde gevoel als in werkelijkheid, maar dat hebben we altijd mee te kampen.

Ik vind hem best aardig, het is in een understated manier met het minder dan flamboyant hout bijna elegant

Very nice Leo.. Love that shape

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pow Bekijk Berichten
    Very nice Leo.. Love that shape
    Thank You Pow, Ik waardeer jouw kritiek op de vaas

Mooi kwa vorm Leo ja t blijft een uitdaging om met hout dat niet zo leeft iets te creeeren dat toch eye-catching overkomt resultaat mag er wezen grt Pat

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poemibol Bekijk Berichten
    Mooi kwa vorm Leo ja t blijft een uitdaging om met hout dat niet zo leeft iets te creeeren dat toch eye-catching overkomt resultaat mag er wezen grt Pat
    Thank you Pat

Dat is inderdaad een probleem Pat, in die zin dat waneer hout new/vers is de kleuren en verschillen in het hout veel voor een stuk kunnen doen, maar daar staat tegenover dat jaren later waneer de kleuren verdwenen zijn, de vorm er nog steeds is en die moet het kunnen halen zonder de help van die kleuren, of zoals wel eens gezegd word, "je kunt hem zwart verven", waar mee bedoelt word dat de vorm goed is.

Forum Rechten