ecotools

DaanMulder94

Nieuw lid
23 apr 2014
12
0
ik ben een tijdje geleden door een collega op ecotools gewezen. ik wil hiervoor geen reclame maken en heb ook geen connectie met hun maar wil wel mijn ervaring delen

in eerste instantie was ik aan een nieuw zaagblad voor de tafelzaag toe. en gelijk een blad voor de afkortzaag besteld

foto 1(1).jpg

netjes verpakt en ziet er ook goed uit.
beide even geprobeerd en wist niet wat me overkwam. mooie nette zaagsnede. het is natuurlijk nog de vraag voor hoelang dat blijft maar dat laat ik tzt weten.

foto 2(1).jpgfoto 4.jpg

ook een rolbokje meebesteld

foto 3(3).jpg
mooi compleet en lijkt ook heel stevig.
ook mooi idee dat er kunstof dopjes bij zitten. voorkomt veel krassen en daarmee roest!
ze zitten vrij strak om de poten maar heb er direct wat lijm tussen gedaan.
foto 4(2).jpg
kan tot 110 cm vanaf 65 dacht ik!

en voor de fein gebruikers onder ons

foto 1(2).jpgfoto 3(2).jpg
eindelijk een grof blaadje! zie het verschil met een ander imitatie blad
foto 4(1).jpg

kortom, vrij goed bevallen, standtijd is natuurlijk de vraag maar voor dit geld mogen ze wel wat slijten..
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Hier ook een tevreden gebruiker.
Het slijpen van een zaagblad kost mij 35 euro en daar heb ik bijna 4 zaagbladen voor bij EcoTools :)
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Ook hier een erg tevreden klant van ecotools!
Bovenfreesjes zijn ook heel erg goed als je prijs/kwaliteitsverhouding bekijkt.

Maar euh, het is de starter van dit draadje misschien niet opgevallen, maar er is in de rubriek 'commerciële advertenties' al een draadje met deze naam ;)
Het staat zelfs helemaal bovenaan.

Iemand trouwens ervaring met de brads van ecotools?
Die zijn ook spotgoedkoop!

Steven
 

SamR

Actieve deelnemer
5 jan 2014
62
0
Roeselare
Het ander draadje over ecotools, is waarschijnlijk verwijderd bij het herschikking van het forum, ik vond het niet terug met de zoekfunctie.
Daarmee dat ik mijn vraag hier stel, heeft er iemand ervaring met de schragen van ecotools?

mvg, sam
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
ik heb D nagels van ecotools, zijn gewoon goed en kosten weinig, ook de rvs nagels zijn veel goedkoper dan op ander plaatsen en zijn ook gewoon goed.

Cas
 

PeerSchoen

Actieve deelnemer
4 feb 2011
118
0
Ik heb wat zaagbladen besteld, dus binnenkort weet ik of het wat is :)
Nieuwe is goedkoper dan mijn Festool blad laten slijpen..... :confused:
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ook hier een erg tevreden klant van ecotools!
Bovenfreesjes zijn ook heel erg goed als je prijs/kwaliteitsverhouding bekijkt.

Maar euh, het is de starter van dit draadje misschien niet opgevallen, maar er is in de rubriek 'commerciële advertenties' al een draadje met deze naam ;)
Het staat zelfs helemaal bovenaan.

Iemand trouwens ervaring met de brads van ecotools?
Die zijn ook spotgoedkoop!

Steven


De brads moet je gewoon halen.
die zijn echt prima.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Van Ecotoolsbetrek ik het volgende:

Schuurpapier 125 rond velcro: prima spul voor weinig geld, erg tevreden over.
Freesjes voor de bovenfrees: voor het geld redelijke kwaliteit. Frezen die ik maar weinig gebruik koop ik van Eco, voor dat geld kan je ze weggooien na een paar keer gebruiken
De rolschragen: ik heb er twee, voor en achter mijn vvd bank. Gewoon goed.
De forstner boren: ik heb een grote assortimentsdoos gekocht in inch-maten. Ze zijn goed bruikbaar, maar er zitten er twee in de doos die gewoon verkeerd geslepen zijn. Dan nog vind ik het de centen waard, tenslotte kan je een forstner (na enige oefening :mad:) goed scherpen. De mm maten koop ik van een goed merk.

Groet, Rob.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb een assortimentsdoos gekocht voor weinig. Als ik er een wil gebruiken dan slijp ik hem eerst. Dan is er goed mee te werken.
Alle waar naar zijn geld. Ik heb ook twee prof forstnerboren met voorsnijders ja dan merk je wel verschil. Het verschil is dat een boor meer kost dan de hele set. Het schuurpapier van ecotools met klittenband gebruik ik bij mijn schilderswerkzaamheden elke dag. Maar ik merk geen verschil met festool briljant. Alleen de prijs is veel minder.
 

laterodectus

Nieuw lid
14 mrt 2014
20
0
De Forstner set is voor de prof van te lage kwaliteit. Voor de regelmatige klusser een uitstekende en eigenlijk onontbeerlijke aanvulling op je gereedschap. En voor de huisman die een plankje ophangen al een uitdagende klus vind pure luxe...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.