scheppach hm1

DaanMulder94

Nieuw lid
23 apr 2014
12
0
ondanks vele andere topics over de scheppach wou ik het toch weer eens opgooien.
ik ga waarschijnlijk morgen kijken voor een scheppach HM1 vlak van dikte bank met langgatboor!
maar helaas wel met versleten aan en afvoerrollen. nu heb ik hier al van alles over gezocht maar toch nog wat vragen, ik ben wat tegengekomen op het marktplein van iemand die dacht dat op marktplaats goedkope vervangingsrollen stonden, weet iemand hier nog iets over?

een kennis van mij is een echte rastechneut en beschikt ook over allerlei metaalbewerkingsmachines dus zat er aan te denken om gewoon een metalen wals te draaien, hier nog ideeën/meningen over? hij kwam trouwens ook met de lowtech oplossing om simpelweg de wals weer kaal/egaal te maken en dan een rubber slang erom te werken.. misschien eindelijk de oplossing?
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Ik weet dat er iemand in Limburg die er hydrauliek slangen overheen doet en met lijm vast zet maar of dat werkt weet ik niet.
Als het de zelfde zachtheid heeft zou het misschien wel kunnen.

Een gewone ijzeren wals zal niet veel uithalen denk ik want ik ben bang dat het geen grip krijgt op het hout, nu zal een echte rastechneut wel zeggen: dan ga ik die wals kartelen maar dan ga je die karteling ook in je hout krijgen ben ik bang.
 

DaanMulder94

Nieuw lid
23 apr 2014
12
0
zoiets wou ik inderdaad ook proberen. voor het metaal, als ik het goed heb begrepen is de scheppach de enige machine met een rubberen wals.. kwam hier op het forum ook een metalen tegen waar punten op geslepen waren. ik ben eigenlijk niet zo bang voor karteling in het hout, wou de afvoerwals gewoon glad houden of met rubber en de aanvoerwals inderdaad kartelen, als het dan geschaafd wordt trekt die dat er wel weer uit lijkt mij.. minder dan 2 milimeter met de vandikte bank is sowieso not done..
 

DaanMulder94

Nieuw lid
23 apr 2014
12
0
gister een HM1 opgehaald met langgatboor! vandaag de aanvoerrollen voorzien van een verse tuinslang met 2 componenten lijm. werkt goed maar nog niet helemaal 10 procent. ook moet ik nog een boorkop en boren hebben voor de langgatboor.
 

tikra

Actieve deelnemer
11 jan 2014
25
0
Scheppach

gister een HM1 opgehaald met langgatboor! vandaag de aanvoerrollen voorzien van een verse tuinslang met 2 componenten lijm. werkt goed maar nog niet helemaal 10 procent. ook moet ik nog een boorkop en boren hebben voor de langgatboor.

waarom bestel je niet gewoon 2 nieuwe aanvoerwalsen, zijn niet zo duur, er is ook iemand hier op het forum die de walsen van een rubberen laag kan voorzien.

gr.
 

DaanMulder94

Nieuw lid
23 apr 2014
12
0
Nieuwe rollen zijn bij scheppach pak en beet 150 euro per stuk.. Ik bn nu voor zon 16 euro klaar en werkt perfect..
 

tikra

Actieve deelnemer
11 jan 2014
25
0
aandrijfrollen

Nieuwe rollen zijn bij scheppach pak en beet 150 euro per stuk.. Ik bn nu voor zon 16 euro klaar en werkt perfect..

Ik weet niet hoe je aan deze gegevens komt, maar ik heb er twee nieuw gekocht (en kan het andere paar nu laten "repareren").
Ik heb 60 Euro per wals betaald inkl. btw. Zeker meer dan 20 Euro, maar oke .... ik wist op dit moment niet beter .,....

gr.
 
Laatst bewerkt:

DaanMulder94

Nieuw lid
23 apr 2014
12
0
dit waren de gegevens die op de site stonden.. heb jij een goede dealer!

maar ben nu voorzien! mag close
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
even dit draadje een nieuw leven in blazen

ik heb ook een HM1 en die aanvoerwals kost 105 euro, die van de HM2 62,90

Zijn er nog andere sites/ mogelijkheden?
 

Icceman

Nieuw lid
27 nov 2016
10
0
Zwartemeer Drenthe
Ik heb mijn rollen laten vervangen door een iemand bij mij uit de buurt.
hij draait het oude vulkanisatie eraf op draaibank, daarna met 2compenenten lijm er op persen.
zit muurvast en draait perfect. En voor een paar cent..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.