Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Van Pallet naar Bank

Hallo mede houtbewerkers,

Afgelopen weken hebben we onze tuin opgeknapt. Daarbij bleven 2 pallets over van een levering boomschors.

Dit weekend heb ik daar maar een bankje van gemaakt voor in de tuin.

2014-05-04 15.17.23.jpg

Alles is geschroefd, alleen de leuningen zijn met deuvels en lijm vastgezet.

2014-05-04 15.17.35.jpg

De schuine zijdes van de armleuningen zaten al aan de pallet planken, alleen de voor- en achterzijde is met een frees afgeschuind.

2014-05-04 15.52.53.jpg
    2014-05-04 15.53.07.jpg

De maatvoering en helling heb ik vanaf een standaardvoorbeeld vanaf Internet gehaald. De rest is bepaald door de breedte/diepte van de pallet.
    De rest is ter plekke bedacht en verbonden.

Ik ben maar een hobbyist, dus het zal allemaal veel mooier en beter kunnen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik vind het mooi. Dit zo maken vind ik kunstiger dan veel steigerhouten meubelen. De pallet is hier gebruikt als uitgangspunt, het is er niet alleen om te doen geweest dat je hout gebruikt dat er gebruikt uitziet. Bravo!

Heel leuk! Goed bedacht, goede verhoudingen.

Veel valt er niet aan te verbeteren vind ik, het is een functioneel meubeltje. Je kan overwegen om het nog onzichtbaar te impregneren (impraline) waardoor het langer meegaat.

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Bedankt voor de leuke feedback!!

@Heckermann: Goede tip. Hij staat op het moment gelukkig droog onder een overkapping, maar op termijn wil mijn vrouw hem wellicht buiten zetten. Weet jij of de Impraline nog voor verkleuring zorgt en/of deze gaat blinken? Ik vind het doffe hout juist zo mooi.