kistje nummer 2

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
De eerste stappen zijn gedaan voor het tweede kistje.
Na nummer 1, de kompasbox, kreeg ik al vlot een tweede opdracht.
Het wordt gemaakt uit een stuk Frans noten, wat ik heb bewaard voor een speciale gelegeheid.
Smalle latjes coromandel (2,5 mm) zijn ingelegd. Het deksel wordt van vogeloogesdoorn.
De rest moet ik nog beslissen. Dit doe ik meestal tijdens de bouw. Ideen ontstaan tijdens het werk en als dit het toelaat probeer ik nieuwe ideen direct uit te voeren.

Hier een paar plaatjes van de start:




Attached files
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
kistje nummer 2 is klaar

Kistje numer 2 is klaar.

In ongeveer 20 uur is het kistje (pennenbakje) gemaakt, afgewerkt met olie en voorzien van een verpakking.
Voor de sluiting heb ik gekozen voor magneetjes, die ik haalde uit twee bithouders. Gewoon botweg met de haner erop en ze floepen er zo uit.

Dit geschenk is gegeven aan een collega, die na meer dan 17 jaar samenwerking heeft besloten wat anders te gaan doen.





Attached files
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Eelco, Jaap,

Bedankt voor de complimenten.
Eelco,
voor enkel 2 magneetjes ben ik toch goedkoper uit ( 5 euro )

Jaap,
Scharniertjes zijn ingefreesd/gepriegeld. Moest ik wel een freesje voor aanschaffen, maar dan ben ik klaar voor de volgende keer.
Het kwadrant valt in een schuin geboord gaatje van 4,5 mm.
Dit gat is voldoende om de kromming op te vangen. Om een hoekje boren wordt lastig ;)
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Throw Back Sunday:

Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, maar het naar aanleiding van een gereanimeerd-marktplaats-topic leek het mij wel leuk om op zondag een topic uit de oude doos te halen.
Deze is nu bijna acht jaar oud, maar het kistje ziet er prachtig uit!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.