Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: kistje nummer 2

kistje nummer 2

De eerste stappen zijn gedaan voor het tweede kistje.
    Na nummer 1, de kompasbox, kreeg ik al vlot een tweede opdracht.
    Het wordt gemaakt uit een stuk Frans noten, wat ik heb bewaard voor een speciale gelegeheid.
    Smalle latjes coromandel (2,5 mm) zijn ingelegd. Het deksel wordt van vogeloogesdoorn.
    De rest moet ik nog beslissen. Dit doe ik meestal tijdens de bouw. Ideen ontstaan tijdens het werk en als dit het toelaat probeer ik nieuwe ideen direct uit te voeren.

Hier een paar plaatjes van de start:

Attached files

kistje nummer 2 is klaar

Kistje numer 2 is klaar.

In ongeveer 20 uur is het kistje (pennenbakje) gemaakt, afgewerkt met olie en voorzien van een verpakking.
    Voor de sluiting heb ik gekozen voor magneetjes, die ik haalde uit twee bithouders. Gewoon botweg met de haner erop en ze floepen er zo uit.

Dit geschenk is gegeven aan een collega, die na meer dan 17 jaar samenwerking heeft besloten wat anders te gaan doen.

Attached files

Re: kistje nummer 2

Erg fraai Kor!! En ook een mooie verpakking. Hoe zet je die scharniertjes er in, het gat waar het kwadrant in valt?

vr.gr.

jaap

Dure manier om aan je magneetjes te komen.
    Ik bestel ze hier.http://www.supermagnete.de/dut/magnets.php?group=discs
    Betrouwbaar, snel en niet duur.
    Prachtig kistje overigens.

Eelco, Jaap,

Bedankt voor de complimenten.
    Eelco,
    voor enkel 2 magneetjes ben ik toch goedkoper uit ( 5 euro )

Jaap,
    Scharniertjes zijn ingefreesd/gepriegeld. Moest ik wel een freesje voor aanschaffen, maar dan ben ik klaar voor de volgende keer.
    Het kwadrant valt in een schuin geboord gaatje van 4,5 mm.
    Dit gat is voldoende om de kromming op te vangen. Om een hoekje boren wordt lastig

Throw Back Sunday:

Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, maar het naar aanleiding van een gereanimeerd-marktplaats-topic leek het mij wel leuk om op zondag een topic uit de oude doos te halen.
    Deze is nu bijna acht jaar oud, maar het kistje ziet er prachtig uit!
    Groeten, Raymond

Mooi, is nog van de tijd dat ik nog geen lid was, dus ik zie het voor de eerste keer

Fons

Forum Rechten