Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 34
    Als je de volgende keer genoeg snijolie gebruikt, dan trek je geen stukken uit de draad.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zweihaak Bekijk Berichten
    ...... Stom dat we maten van buizen nog steeds in Inch doen. ....
    Sommige zaken zijn zo algemeen ingeburgerd dat het enorm veel geld en tijd kost om het allemaal te vervangen. Er bestaan wel allerlei verlopen waarmee je van inch-maten over kunt stappen op metrisch. Kijk maar bij waterleiding-materialen. Daar heb je bijvoorbeeld muurplaten voor waterleidingen.
    https://www.gamma.be/nl/assortiment/...uct_b021484074

Een bijkomend voordeel is dat gasdraad grover is dan metrisch en daarom ook redelijk op zachtere materialen gesneden of geperst kan worden.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    De bouw is sowieso een rare wereld. Zo past soms een afsluitkraantje niet op een muurplaat, terwijl ze naast elkaar in de winkel liggen. En zijn er allerlei verlopen nodig. De bouw is behoorlijk conservatief. Heel langzaam zie je wel wat veranderen, hopelijk zet zich dat voort.

In mijn huis heb ik de gasleiding laten vervangen. Dus ik heb daardoor ook voldoende buis met draad voor de pijpklemmen.

Ik ben relatief nieuw in de houtbewerkingswereld, maar waarom zou je een pijpklem gebruiken en niet een T balk met daarop klemmen. Een T balk heeft in principe toch dezelfde eigenschappen als een pijp: het buigt niet door?

Zoals hier bijv. https://www.hbm-machines.com/product...iABEgKhcfD_BwE

Prima om die sergeanten (serre-joints) te gaan gebruiken hoor! Die produkten van de Chinese markt zijn de laatste jaren enorm in prijs gezakt, dus als ik nu moet kiezen ging ik daar waarschijnlijk ook voor.

Fons

Wauw, die HBM dingen zijn absurd goedkoop

Ok, dat is goed om te weten. Heb ze besteld en zal binnenkort even laten weten of het wat is.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Incactus Bekijk Berichten
    Ok, dat is goed om te weten. Heb ze besteld en zal binnenkort even laten weten of het wat is.
    Goed nakijken of het oppervlak van de "T" wel goed recht is. Ik heb er ooit eens binnen gekregen waarbij dit niét het geval was.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeCrow Bekijk Berichten
    Goed nakijken of het oppervlak van de "T" wel goed recht is. Ik heb er ooit eens binnen gekregen waarbij dit niét het geval was.
    Heb 3 stuks besteld en de kwaliteit valt tegen, was er al wel een beetje bang gezien de prijs. Zie de foto's waarin te zien is dat 1 klem an sich wel haaks is, maar het gebruik van meerdere klemmen is absoluut niet haaks. Ook is het blad van een enkele klem niet volledig vlak, je kan tussen de waterpas en het staal duidelijk een kier zien (die per klem weer op een andere plek zit). Hierdoor ben ik toch bang dat mijn snijplank niet volledig vlak wordt en ik nog veel herstel werk moet doen met een vlakbank, vandikte bank en schuren. Dus ze zijn weer retour gegaan.

IMG_9312.jpg
    IMG_9313.jpg
    IMG_9314.jpg
    IMG_9315.jpg
    IMG_9316.jpg
    IMG_9317.jpg
    IMG_9319.jpg
    IMG_9320.jpg
    IMG_9318.jpg

Trouwens, hoe krijg ik de foto's in de juiste uitlijning? op mijn pc zijn ze wel allemaal goed als ik ze open

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Het staal van de T is veel te dun daardoor gaat dat alle kanten op torderen, maar ja voor die prijs kon dat eigenlijk ook niet, ik wilde er ook enkele bij kopen maar ben blij dat je er melding van hebt gemaakt.

Groet Pel.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten