Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Zagen Laten Slijpen

Zagen Laten Slijpen

Heb je een oud toffelzaagje, kapzaagje, of schulpzaag maar kun je hem zelf (nog) niet slijpen?

Ben je een beginnent houtbewerker en worstel je met wat is een goede zaag en wat niet?

Om te beginnen is elke zaag goed, als hij goed geslepen is.

Daarom bied ik hierbij de mogelijkheid aan om je zagen te laten slijpen bij mij.

Ik vijl met de hand en er kan dus bij benadering enige onregelmatigheid in de tanden zichtbaar zijn

Dit heeft geen nadelig effect op het zagen, sterker nog, hierdoor blijven de zagen langer scherp.

Voor verschillende handelingen heb ik de volgende prijzen bedacht:

Opfrissen van goed onderhouden of vers gestampte tand: 4 euro

Tandherstel in een gang plus slijpen: 8 euro

Tandherstel in twee gangen plus slijpen: 12 euro

Tanden wegslijpen en opnieuw vijlen: 16 euro (Formaat/ aanvalshoek vrij bespreekbaar) ( max tandsteek 4) voor die prijs dan en niet dikker blad dan 0,6mm

Extra kosten:

Uitdeuken/ recht maken van zaagblad ( bij benadering/ meestal goed genoeg voor gebruik) 5 euro
    Speciale vertandingen ( schuin geslepen of voorzien van extra facet voor aggressievere tand of verduurzaamde tand) 5 euro
    Zetten: 2 euro
    Zetting eruit halen: 0,50 euro
    Verzenkosten: 6,75 per zending (meerdere zagen tot aan max gewicht heeft dezelfde prijs

Als je zagen opstuurd naar:

A.E.Kuiper
    Van der Kunstraat 17 2e etage
    1097 LX Amsterdam

Dubbel check:

Geen hardpoint..? even proberen met vijltje, Die slijp ik dus niet...!!!

Idioot grote zagen of belagelijk kleine tanden komen de speciale vertandingskosten bij.

Even contact opnemen: rapsac49@hotmail.com of 0619697648 voor vragen en als aankondiging voor verzenden.

Vriendelijke Groet,

Caspar
    Laatst gewijzigd door Caspar Labarre; 02-05-14 om 10:55.

Ik voorspel een zaaglawine
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Zo, dat is keurig.

Juist een vraagje. Wat bedoel je met "tandherstel in een gang" en "in twee gangen"?

Alvast veel succes met je nieuwe service!
    Sucking at something is the first step towards being sorta good at something.

Dat heeft te maken hoe slecht de tanden er aan toe zijn. soms moet je een of twee keer opnieuw langs alle tanden gaan om ze gelijk genoeg te krijgen.

Als ze te slecht zijn dan maak ik er nieuwe in, dit is vooral bij kleinere vertandingen.

Grote tanden zijn meestal minder ongelijk of makkelijker gelijk te maken effin...

valt nog mee met die lawine steven... Volgens mij heeft iedereen al een goede zaag...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caspar Labarre Bekijk Berichten
    valt nog mee met die lawine steven... Volgens mij heeft iedereen al een goede zaag...
    voor de prijzen die je vraagt kun je het haast niet doen, gezien de kosten van een goede vijl en de tijd.
    maar dan nog denken mensen, voor €15 heb je al een redelijke zaag.
    vijlde vroeger ook m'n eigen zagen maar mee gestopt om die redenen, tijd en geld.
    wetende dat een goede hand gevijlde zaag beter zaagt dan een zo uit de fabriek.

Casper ik heb een half jaar geleden eens bij mijn slijper geinformeerd wat het hervertanden en slijpen van een handzaag zou gaan kosten hij zei dat dit tot tien euro zou kosten bij een grote zaag en minder bij een klein zaagje. Het nadeel was dat je niet je vertanding kon kiezen. Wel het aantal tanden maar niet de tandhoek. Hij had geen zin om zijn machines te verstellen.
    Ik vind je prijzen trouwens heel redelijk als je kijkt naar de tijd die je er insteekt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Mooi initiatief! Veel mensen zien er tegen op om hun (soms erg dure) zaag zelf te slijpen.

Ik slijp al jaren mijn duifje zaag, nog geërfd van mijn vader, maar voor die prijs kan ik het me haast niet voorstellen.
    Maar ik hoop dat je vele zagen aangeboden krijgt.

In de afgelopen jaren heb ik drie mooie kapzagen verzameld. Het gaat om twee Disston zagen en een kleine John Kenyon & Co.
    Helaas was de vertanding van de drie zagen behoorlijk slecht.

DSCN0772.jpg

Een tijdje geleden heb ik contact opgenomen met Caspar en gevraagd of hij mijn zagen wilde klaarmaken voor een tweede leven en zodat ik ze zelf bij kon houden. Inmiddels heb ik ze terug en ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, over zowel de kwaliteit van werk als de snelle levering en de service.

DSCN0792.jpg

Ik heb nu zagen voor pennen te zagen en om dwars op de nerf te zagen. Naast de zwaluwstaartzaag die ik al had, zijn deze drie een prachtige aanvulling op mijn gereedschap.

Met vriendelijke groet,

Rene

Forum Rechten