Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Esdoorn met slaap,vandaag juist afgewerkt.

Ben bezig geweest met wat foto’s te maken van mijn laatste producten waar ik bezig mee ben geweest de laatste dagen, er staan er nog meer op stapel, die in de laatste faas van werk zijn.

Dit is a lagere schaal waar de andere helft al eerder van was afgewerkt, beide kwamen van een boom die was gekapt en toen ik hem vond was er een grote haak in waar nog een stuk staaldraad aan zat.

Haak er uit gedraaid en het stuk in twee helften gezaagd, waar de haak had gezeten was het hout donker verkleurd en rondom was het hout ook vol met slaap, waarschijnlijk is er dat ingekomen doordat de haak het hout een beetje had gespleten.

De bowl is 27 cm in diameter en 5 cm hoog.

Spalted Maple inside.jpg Spalted Maple inside1.jpg spalted Maple profile.jpg Spalted Maple bottom.jpg

Mooie tekening in de perfect gedraaide schaal Leo.

Yes very nice.... we want more.... we want more..... Leo go for it grt Pat

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Mooie tekening in de perfect gedraaide schaal Leo.
    Thanks Jacob , ja hij is best goed looking

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poemibol Bekijk Berichten
    Yes very nice.... we want more.... we want more..... Leo go for it grt Pat
    Thanks Pat , Oh all things in time, hoe was dat alweer, Aken en Keulen zijn niet in een dag gebouwd ??, dit is een hobby en Ik wil het geen werk maken .

Was hier mee bezig, moet nog wat finish hebben, zo nog een paar dagen voor dat is gebeurd en dan nog poetsen

Rock Elm.jpg

Mooi Leo. Werd hier de schaal uit het center geplaatst om dit resultaat te bekomen?
    Hier zeggen we "Parijs en Rome zijn niet op één dag gebouwd.
    Groetjes Didier.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Mooi Leo. Werd hier de schaal uit het center geplaatst om dit resultaat te bekomen?
    Hier zeggen we "Parijs en Rome zijn niet op één dag gebouwd.
    Groetjes Didier.
    Hé Jacob, thanks voor jouw reactie , Die schaal is niet uit het center geplaatst Jacob, een draaibank kan alleen rond draaien en dat maakt ronde dingen, geen ovaal product.

Ik heb hier een link dat laat je zien hoe een ovaal gemaakt/gedraaid word, simpel en ingewikkeld tegelijker tijd, Ik had enkele betere foto’s maar kan ze niet vinden.

Ik heb met een houtdraaier in London gewerkt om een draaibank op te zetten zodat hij ovaal kon draaien, zijn bank was veel te light om meer dan een klein voorwerp te draaien en hij kon niet begrijpen hoe did werkte in verband met het presenteren van zijn gereedschap, hij was daarbij nog niet zo’n goede draaier, en dat hielp niet, maar we hebben een paar kleine schaaltjes gemaakt en op een club avond gedemonstreerd en vertelled van het hoe en wat en waarom.

http://www.oldschwambmill.org/

http://www.oldschwambmill.org/theframes/theframes.html
    Laatst gewijzigd door Leo Van Der Loo; 03-05-14 om 16:45.

Leo mooi hout en een strakke schaal.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Leo mooi hout en een strakke schaal.
    Dank je wel Wim

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leo Van Der Loo Bekijk Berichten
    Thanks Pat , Oh all things in time, hoe was dat alweer, Aken en Keulen zijn niet in een dag gebouwd ??, dit is een hobby en Ik wil het geen werk maken .

Was hier mee bezig, moet nog wat finish hebben, zo nog een paar dagen voor dat is gebeurd en dan nog poetsen

Rock Elm.jpg
    Ik bedoelde met mijn opmerking dat ik alleen maar meer van je werkstukken wil zien stuk voor stuk prachtig gemaakt wou dat ik zelf de tijd had om zoveel tijd aan mijn hobby te besteden. Maar je kent dat vast drukke baan gemiddeld 11u per dag van huis daarnaast 2 kleine kineren van 2 en 3,5 jaar oud en een vrouw die af en toe ook wat aandacht wil dan blijft er maar weinig tijd voor jezelf over

Forum Rechten