Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Colt rotastop probleempje

Niet echt elektrische aangelegenheid, maarja handgereedschap is het ook niet

Onlangs heb ik een paar goede forstnerboren gekocht van COLT, voornamelijk vanwege hun prachtig bedachte rotastop verleng-stuk-systeem.

Ik krijg m'n 30mm boor niet meer los van het verlengstuk...

Ik heb eergister een 22mm boor gebruikt met het verlengstuk, hierna kwam die er heel simpel uit.
    Nu dus de 30mm met verlengstuk, maar wat ik ook doe hij wil er niet uit.

Is iemand bekend hiermee??

Alvast many thanks

ff een update. Door 'm los te zetten en daarna met de achterkant op een aambeeld te laten "vallen" kwam hij los en kreeg ik 'm eruit gewurmd in de bankschroef. Had gedacht dat er misschien een snipper klem zou zitten echter niks te zien. Denk dat de as iets dikker is uitgevallen dan de andere boren.
    Nu gaat deze nog stroef, maar lang niet meer zo als de eerste keer, gelukkig.

Verder zijn het gewoon de beste forstnerboren die ik heb! lol

Ik zet het onderste deel in de bankschroef en dan even met een steeksleuteltje, het bovendeel iets verdraaien, dan is hij los.
    Tijdens het boren zet hij zijn eigen vast en krijg je het met de hand niet los.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Hardwoodie Bekijk Berichten
    Denk dat de as iets dikker is uitgevallen dan de andere boren.
    Denk dat het eerder andersom is, doordat het asje wellicht een fractie dunner is, kan hij zich tijdens het boren vastklemmen in de schacht.
    Hetzelfde gebeurd ook (altijd) met het schroeven met een slagschroefmachine.

Tja ik blijf het vreemd vinden, die andere idd gewoon een steeksleutel op de boor en een op de verlenging, dan klik je 'm los en kan je 'm gewoon eruit halen.
    Bij deze kon ik klikken wat ik wilde, maar hij kwam er niet uit. Nu nog moet die in de bankschroef, maar in the end komt wel weer los.

Forum Rechten