Ornament vogel huisjes

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Voor meer dan 10 jaar al heb ik deze type ornamenten gemaakt, enkele honderden en niet een exact als een ander, kunstgalerijen wilde ze graag en ik heb er altijd plezier in ze te maken.

Je kan er alle soorten hout en overschotjes aan gebruiken, takken van de goede dikte kunnen gebruikt worden met schors er af of aan.

Ik gebruik een forstner bit boor om het huis voor het meest uit te hollen, dan met een schraper het onderste en uiterste, ze zijn light genoeg om aan een kerstboom takje te hangen bv.

Het dak is ook uitgehold, en met een rand waar het huis aan vast geplakt kan worden, dan een stokje draaien en in een passent gaatje geplakt, ingang opening in het huisje maak ik meestal ongeveer 10mm.

Ornaments.jpg BH Yellowwood & Lilac.jpg BH Red Maple & lichens.jpg BH Apple & Man. Maple.jpg BH Maple Buckthorn.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Een groot meester noem ik je, maar heb je nog tijd om te gaan slapen als zo veel mooie werken gaat realiseren?
 

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
0
49
Bavel (NL)
Heb je hier miniatuur draaibeitels voor en dit draai je neem ik aan niet op die supergrote omgebouwde metaaldraaibank van je neem ik aan ???

- - - Updated - - -

Hoe veel tijd ben je gemiddeld met ieder vogelhuisje bezig? Vind dit echt een tof idee van je..... denk dat mijn kerstboom over een paar jaar ook vol gaat hangen heb ooit wel eens 2 kleine kerstengeltjes gemaakt voor in de boom maar dat was figuurzaagwerk
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Heb je hier miniatuur draaibeitels voor en dit draai je neem ik aan niet op die supergrote omgebouwde metaaldraaibank van je neem ik aan ???

- - - Updated - - -

Hoe veel tijd ben je gemiddeld met ieder vogelhuisje bezig? Vind dit echt een tof idee van je..... denk dat mijn kerstboom over een paar jaar ook vol gaat hangen heb ooit wel eens 2 kleine kerstengeltjes gemaakt voor in de boom maar dat was figuurzaagwerk


Patrick ik gebruik voor deze mijn gewone gereedschap voor,de kleinere maar geen speciaal klein of miniatuur,10 mm spindel and schraper beitel, spindel guts voor buiten en binnen, schraper voor de bodem en een smalle skew (platte beitel ??).

Ik heb 3 draai banken, een Metaal bank (Is nog steeds een metaal bank) met buitenboord mogelijkheid voor extra grote stukken, dan een 1014 Jet met v-snaar voor snelheid verandering en een Delta 46-460 met elektronisch snelheid regelaar.
Ik had ook een Delta LA200 maar heb die verkocht, ja ik kan die wel op de grote bank draaien, maar ik gebruik de Delta voor dat, ik vind het een makkelijke bank voor dit soort dingen, maar draai er ook groteren stukken op

Ik heb een keer een paar engeltjes gedraaid, al weer jaren geleden, denk ongeveer 15 jaar toen ik met pensioen ben gegaan, wow time flies when you are having fun.


angels.jpg

delta LA200.jpg
 

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
0
49
Bavel (NL)
Zeer schone engeltjes Leo ik blijf je maar complimenteren met je werk het ziet er allemaal fraai en degelijk afgewerkt uit en je kan er aan afzien dat je dit alles met veel liefde doet
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Zeer schone engeltjes Leo ik blijf je maar complimenteren met je werk het ziet er allemaal fraai en degelijk afgewerkt uit en je kan er aan afzien dat je dit alles met veel liefde doet

'k Vind de vogelhuisjes geweldig!

Heel leuk idee, en heel mooi gemaakt!

Ook de rest van je draaiwerk vind ik trouwens heel mooi, kijk er stilaan meer uit naar foto's van je werk ;)

Groeten,
Steven

Patrick dank je, ja ik houd van hout draaien, en heb dat al voor een lange tijd, en hoop dat ik het nog jaren kan doen :), (als het waard is om te doen, dan is het waard om het goed te doen!!)

Dank je Steven, probeer er enige zelf te maken, ze zijn niet dat moeilijk en waarschijnlijk wil je er plezier in hebben om ze te maken, wed dat je ze ook wel kwijt kan :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.