Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Ornament vogel huisjes

Voor meer dan 10 jaar al heb ik deze type ornamenten gemaakt, enkele honderden en niet een exact als een ander, kunstgalerijen wilde ze graag en ik heb er altijd plezier in ze te maken.

Je kan er alle soorten hout en overschotjes aan gebruiken, takken van de goede dikte kunnen gebruikt worden met schors er af of aan.

Ik gebruik een forstner bit boor om het huis voor het meest uit te hollen, dan met een schraper het onderste en uiterste, ze zijn light genoeg om aan een kerstboom takje te hangen bv.

Het dak is ook uitgehold, en met een rand waar het huis aan vast geplakt kan worden, dan een stokje draaien en in een passent gaatje geplakt, ingang opening in het huisje maak ik meestal ongeveer 10mm.

Ornaments.jpg BH Yellowwood & Lilac.jpg BH Red Maple & lichens.jpg BH Apple & Man. Maple.jpg BH Maple Buckthorn.jpg

Heel mooi Leo.
    Wat je van takjes en kleine stronkjes kan maken hé.

Leo ik blijf het een grappig en leuk onderwerp vinden deze miniatuur vogelhuisornamentjes grts Pat

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Heel mooi Leo.
    Wat je van takjes en kleine stronkjes kan maken hé.
    Dank je Jacob, at $24.-- ea kan Ik mijn werkplaats warm houden en mijn schuurpapier van betalen

birdhouses galore.jpg 37 in a bowl.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poemibol Bekijk Berichten
    Leo ik blijf het een grappig en leuk onderwerp vinden deze miniatuur vogelhuisornamentjes grts Pat
    Pat ze zijn echt gezellige dingen om te draaien en je kan er allerlei vormen in onderbrengen zie hier

BH4.jpg BH.jpg BH2.jpg BH3.jpg BH1.jpg

Een groot meester noem ik je, maar heb je nog tijd om te gaan slapen als zo veel mooie werken gaat realiseren?

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Een groot meester noem ik je, maar heb je nog tijd om te gaan slapen als zo veel mooie werken gaat realiseren?
    Ik voel me dat niet Jacob, zit me niet lekker, maar tijd voor slapen heb Ik wel Jacob, evenwel het is dikwijls laat, opstaan en naar bed toe gaan

Heb je hier miniatuur draaibeitels voor en dit draai je neem ik aan niet op die supergrote omgebouwde metaaldraaibank van je neem ik aan ???

- - - Updated - - -

Hoe veel tijd ben je gemiddeld met ieder vogelhuisje bezig? Vind dit echt een tof idee van je..... denk dat mijn kerstboom over een paar jaar ook vol gaat hangen heb ooit wel eens 2 kleine kerstengeltjes gemaakt voor in de boom maar dat was figuurzaagwerk

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poemibol Bekijk Berichten
    Heb je hier miniatuur draaibeitels voor en dit draai je neem ik aan niet op die supergrote omgebouwde metaaldraaibank van je neem ik aan ???

- - - Updated - - -

Hoe veel tijd ben je gemiddeld met ieder vogelhuisje bezig? Vind dit echt een tof idee van je..... denk dat mijn kerstboom over een paar jaar ook vol gaat hangen heb ooit wel eens 2 kleine kerstengeltjes gemaakt voor in de boom maar dat was figuurzaagwerk

Patrick ik gebruik voor deze mijn gewone gereedschap voor,de kleinere maar geen speciaal klein of miniatuur,10 mm spindel and schraper beitel, spindel guts voor buiten en binnen, schraper voor de bodem en een smalle skew (platte beitel ??).

Ik heb 3 draai banken, een Metaal bank (Is nog steeds een metaal bank) met buitenboord mogelijkheid voor extra grote stukken, dan een 1014 Jet met v-snaar voor snelheid verandering en een Delta 46-460 met elektronisch snelheid regelaar.
    Ik had ook een Delta LA200 maar heb die verkocht, ja ik kan die wel op de grote bank draaien, maar ik gebruik de Delta voor dat, ik vind het een makkelijke bank voor dit soort dingen, maar draai er ook groteren stukken op

Ik heb een keer een paar engeltjes gedraaid, al weer jaren geleden, denk ongeveer 15 jaar toen ik met pensioen ben gegaan, wow time flies when you are having fun.

angels.jpg

delta LA200.jpg

Forum Rechten