Rode systainers...?

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
Rode systainers, dat klinkt als vloeken in de (Festool) kerk;););)....maar de plastic bakken op deze foto had ik al vóór de systainer werd uitgevonden:

image.jpg

Het zijn magazijnbakken die ik begin jaren '70 heb gekocht, in allerlei formaten. Op de zijkant staat "Schäfer Kasten", ze zijn onverwoestbaar. Ik gebruikte ze in de werkplaats, maar ook voor speelgoed van de kinderen etc.
De grootste zes stonden een tijdje op elkaar gestapeld in mijn huidige werkplaats, maar dat werkt natuurlijk niet. Dus heb ik van mdf een soort ladekast gemaakt. De bakken staan op een mdf blad met een opstaand randje, het blad rust op metalen ladegeleiders:

image.jpg

Als het blad eenmaal is uitgeschoven, kun je de plastic bak er gewoon afpakken:

image.jpg

In één van de bakken zit de Festool Domino, die ik (zonder snoer, en zonder systainer) op Marktplaats vond; de domino's zijn gesorteerd in witte plastic bakjes van de afhaal-Chinees:

image.jpg

Een andere lade bevat een bovenfreesset van DeWalt, en wat freeskoppen van de Minimax:

image.jpg

In de overige laden zitten resten hout, waar ik (nog) geen afscheid van kan nemen...:

image.jpg

De kast is van 19mm MDF, de voetplaat 22mm, en zit met lijm en lamello's in elkaar. De kast is verplaatsbaar dmv zwenkwielen. Alle randjes zijn afgerond met een 3mm afrondfreesje. Na wat schuurwerk heb ik hem tweemaal in de hardwasolie gezet. Het is een handig kastje, ik ben er blij mee.
 
Laatst bewerkt:

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
Ok, dank voor deze feedback. Ik plaats wel vaker foto's, begrijp niet wat er mis is gegaan:confused:
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
De foto's werken hier prima!

Net systeem trouwens, lekker overzichtelijk zo! Ik ga in m'n nieuwe schuur ook zoiets maken denk ik, dan zwerft er niet zo veel los. :)
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Netjes! Dat is een goed idee.
En die bakken zijn niet eens zo duur, je kan ze nog steeds overal kopen.

Je zou er ook nog dunne plankjes als deksel op kunnen leggen. Dan komt er geen stof in.
Althans, tenzij je natuurlijk geen last van stof heb, je werkplaats ziet er zo schoon uit.

Grts, Raymond
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
Hi Raymond en Klaas,

Stof is niet echt een issue, in dichtgeschoven toestand is elke lade afgedekt door die erboven, zie eerste foto. Plastic opbergbakken zijn tegenwoordig te kust en te keur te krijgen, maar in die tijd moest ik er flink naar zoeken. Dank voor jullie reacties!
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
@Bijtel: Tja, wat is "verkeerd om"? In een magazijnstelling of klusbus zou je waarschijnlijk de open kant naar voren zetten. Zelf heb ik die open kant altijd onhandig gevonden, had liever een doosmodel gehad.
Zoals ze nu bij mij staan hou je ze stofvrij, en als ik er iets uit wil pakken trek ik hem open, zoals iedere lade...
Die Bauhaus dingen kende ik nog niet. Maar zoals ik al zei, mijn oude bakken zijn onverwoestbaar, ik blijf het er maar mee doen...
Groet, bri
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Mooie praktische kast zo!

Ik heb in mn studio ook n zooi bakken, keek eerst naar euronorm bakken maar kwam toen de bakken uit de automobiel industrie tegen van auer: http://www.auer-packaging.nl/nl/ heb dr een hele lading van zijn niet duur en erg goed, alleen leveren ze helaas alleen aan bedrijven.
 
Laatst bewerkt:

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
@Ewoudk: Tjee, wat een assortiment is dat! De eenvoudige particulier moet het dan maar met kratten van Curver of Ikea doen....die rode van mij heb ik rond '73 bij de fa. Vink in Lisse gekocht, maar die leveren tegenwoordig niet meer aan particulieren, met zo min als Overtoom (nu Manutan, wat is dat trouwens voor een idiote naamsverandering...?)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.