Schaaltje van Appelhout met deksel

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Een van mijn graag gebruikt hout voor draaien is Appel hout, er zijn veel draaiers hier die het niet kunnen drogen zonder dat het scheurt of splijt, zo het word meer voor de barbecue gebruikt of als haardhout, jammer genoeg :(.

Dit is een van mijn schaaltes en doosjes dat ik uit Appel hout heb gemaakt, LOML (love of my life) heeft het gekaapt en zo het zit hier ergens in huis :D.

Het is ongeveer 15cm Doorsnee en 8cm hoog, deksel “pastprecies" nog steeds :)

Apple wood box.jpg Applewoodbox.jpg Applewood box.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik had weer niets anders verwacht van u Leo dat het weer een prachtig exemplaar ging zijn.
Mijn complimenten voor het super mooie werkje.
Proficiat, ik van uw werkjes.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Prachtig Leo!Geloof dat ik teveel in de kachel stop en baal er een beetje van dat ik de draaibank van mijn inmiddels bejaarde vader niet overgenomen heb.........
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Strak werk !! Niet per direct mijn eigen smaak maar erg knap uitgevoerd. Wat heb je gebruikt als afwerking ?

Dank je wel voor je reactie Rick :), finish is mijn normaal gebruikelijke finish, Polymerized Tung olie, dan gepolijst.

De foto’s zijn niet erg goed, ik vind het moeilijk om foto’s te maken van glanzend materiaal, ook de lampen veranderen de kleur altijd wat, maar is het beste dat Ik er van heb :(.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.