Welke excenter schuurmachine is het meest comfortabel?

Patje

Actieve deelnemer
28 jan 2012
75
0
Lommel
Persoonlijk heb ik een metabo waar ik zeer tevreden over ben, maar het loont ook de moeite om eens te informeren hoeveel de vervangzolen kosten, waar je het schuurpapier op bevestigd hier zit namelijk ook veel verschil van prijs in, en bij regelmatig gebruik van uw machine zou het kunnen dat deze jaarlijks vervangen moeten worden.
Groetjes Patrick.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Persoonlijk heb ik een metabo waar ik zeer tevreden over ben, maar het loont ook de moeite om eens te informeren hoeveel de vervangzolen kosten, waar je het schuurpapier op bevestigd hier zit namelijk ook veel verschil van prijs in, en bij regelmatig gebruik van uw machine zou het kunnen dat deze jaarlijks vervangen moeten worden.
Groetjes Patrick.

Daar moet ik me bij aansluiten, verschillende apparaten testen is wel van belang. Wat de zool aangaat: voor de Festool kost het ongeveer 5 tientjes om een nieuwe te kopen.
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
244
1
Weet je in welke vingers die tintelingen komen ?
Het is natuurlijk niet gezegd dat het echt een medisch probleem hoeft te zijn, het is de nervus medianus die dan bekneld raakt en als het zo is dan blijf je er ook na het schuren last van houden.
cts1.jpg

Hier is een plaatje met het gebied waar je dan last van hebt.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die zenuw door het schuren overprikkeld wordt en dan ligt het echt aan het schuren en het schuurapparaat .
Er is over CTS een hoop te vinden op het internet en het is iets dat je niet moet negeren.
Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik een tijd niets meer kon met die hand en ik merk het gelijk als ik weer te veel gedaan heb, vooral 's avonds.
Het is misschien wel heel erg goed om te investeren in gereedschap, dat voorkomt lichaamlijke ongemakken . Kun je ook bij het thuisfront als excuus aanvoeren. :D
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik denk dat de foto wel overeenkomt met het probleem. Als ik na het schuren duim en wijsvinger tegen elkaar druk, voel ik gelijk de trillingen (hoewel het juiste gevoel moeilijk te beschrijven is). Maar zoals je aangeeft sluit het één het ander niet uit. Het zal waarschijnlijk een combinatie van een medisch probleem en een overbelasting zijn. Als het medische probleem verholpen kan worden door een andere machine zou fijn zijn. Een thuisfront is er niet, ik moet alleen mezelf overtuigen! Maar wat op zich niet wil zeggen dat er geen aandacht aan de CTS gegeven moet worden.
Ik heb een probleem met tinnitus en hyperacusis. Eén van de oorzaken was een luidruchtige bestelwagen. Ik heb mijn werkgever daar attent op gemaakt en na wat 'zagen' heb ik een stiller model gekregen. Dit in combinatie met het altijd dragen van gehoorbescherming heeft gezorgd dat ik er minder last van heb. Hiermee wil ik zeggen dat het aanpakken van de oorzaak toch wel belangrijke invloed kan hebben op de gevolgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.