Bijna een Chinese hoed

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik was gevraagd om een Siberische Iep om te doen bij overburen in London Canada, deze schaal is een van de werkstukken die ik daar van gemaakt heb.

Dit stuk had een knook waar een grote tak zat, moest daar rekening mee houden in wat ik er het best van kon maken, zodat dit voor me wekte en niet tegen me.

Besloot om het niet voor te draaien en in een keer op dikte en vorm te draaien, dat meende dat ik later een verdraaid en vervormde schaal moest schuren en finishing, moeilijker en ik heb al een hekel aan schuren ;)

hier een foto van het rooien, en een van juist gedraaid, en dan van het eindresultaat met al het verdraaid en twisted form.

Het is 37cm in doorsnee, met gepolymeriseerde Tung olie als de finish.

Siberian Elm.jpg a big hat.jpg Siberian twisted Elm.jpg Elm hat.jpg Elm twist.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik vind hem erg goed gelukt. Netjes afgewerkt.

Thank you Wim :)

Oei oei oei, wat mooi!! Knap gemaakt, echt schitterend.

Groet, Rob.

Thanks Rob :)


Thank you Ad :)

Weer een geslaagd project .......... jammer van dat kromtrekken / werken van het hout

P thanks :), Ik wist bij voorbaat dat hij zou gaan werken/kromtrekken, de vraag was hoeveel en of hij zou scheuren, daarvoor heb de knook bewerkt met CA, er in laten trekken om het scheuren tegen te gaan.

Sommige mensen vinden zo’n schaal mooier dan een rechte, mij inbegrepen :eek:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.