Uit Uitgeest...

Uitgeester

Actieve deelnemer
21 apr 2014
48
0
Uitgeest
Toch maar ingeschreven hier, even voorstellen... Ik ben Bart, 22 jaar oud, geboren en getogen in Uitgeest.

Jaaaaaaren geleden al een interesse gekregen in hout, wou tijdens de HAVO altijd gitaarbouwer worden, wou naar de VS voor een opleiding zelfs maar da's er uiteindelijk nooit van gekomen. Ben gaan studeren voor docent Engels maar dat eeuwige geneuzel op het HBO was maar saai. Via een vriend weer bezig gegaan met hout en toen heb ik me ingeschreven op het HMC, waar ik nu bijna 3 jaar (4-jarige opleiding) achter de rug heb. Heb in die jaren een boel geleerd van een paar hele goede meubelmakers en er valt nog veel meer te leren!

Daarnaast ben ik hobby-gitarist, laatste tijd weer veel klassiek aan het oefenen en ik had een gruizige herrieband maar die staat helaas op pauze. Andere interesses zijn films (oude cult, horror, van alles wat...), de natuur ontdekken, flierefluiten, dat soort dingen... Maak als ik tijd/zin heb wel eens lepels, snijplankjes, simpele snijwerkjes, mooi tijdsverdrijf en goed gebruik van restmateriaal.

Je krijgt me enthousiast met gebabbel over handgereedschap, mooi (massief) hout (Rick van Masave weet er alles van), lekkere biertjes, ben sindskort ook weer erg 'into' lezen en ontdekken van vakmannen zoals James Krenov.
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum! Hoop dat je hier veel plezier gaat hebben, heb je op het HMC al spannende opdrachten gehad?


Fons
 

Uitgeester

Actieve deelnemer
21 apr 2014
48
0
Uitgeest
Uitgeest, de geboorteplaats van "Cornelis Corneliszoon" de uitvinder van de houtzaagmolen. Daar moet muziek inzitten;)
Klopt! Helaas hebben we geen houtzaagmolen meer, zijn wel plannen voor geloof ik maar hoe het daar mee zit... Niet dat ik met de Zaanse Schans om de hoek mag klagen ;)

Welkom op het forum! Hoop dat je hier veel plezier gaat hebben, heb je op het HMC al spannende opdrachten gehad?


Fons
Ik ben bezig met het afmaken van een tuinbankje, op zich een hele ervaring... 4 gebogen regels, allen met een andere borstmaat. De hoeveelheid werk een beetje onderschat maar juist daar leer ik een boel van. Als eindstuk ga ik een gitaar bouwen, die wordt spannender :) heb op stage ook een keertje een bed aan een plafond gehangen, dat was een mooie!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.