Een Kistje

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo,

Zoals de houtdraaiers onder ons vele schalen of vazen draaien zo vind ik het leuk om kistjes te maken. Kistjes in allerlei vormen en uitvoeringen. Leuke produkten om de vaardigheden te verbeteren. Vaardigheden die weer weer goed van pas komen bij grote projecten
Dit model heb ik de vorige keer ook al gebruikt maar nu heb ik de volgorde van bouwen flink aangepast waardoor het makkelijker was om hem in elkaar te zetten. Dat is het voordeel wanneer je één vorm wat vaker gebruikt.
Hout soorten zijn eiken en ik denk berken met schimmel, Dat laatste weet ik niet zeker. Een keer een stuk mee gekregen bij Rik van de zolder.

Groet Jos.

IMG_6835.JPG

IMG_6834.JPG

IMG_6829.JPG
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Jij bent echt de grootmeester van het kistje.....Wederom een erg mooi geheel.... Hoe scharniert het dekseltje ? Ik kan niet echt een gaatje ergens ontdekken....
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Wederom een prachtig kistje Joppe!

Wat zei je Rick? Een workshop kistjes maken bij Masave? De eerste inschrijvingen lopen al binnen :)
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.199
562
Fraai ontwerp en zeer zorgvuldig gemaakt, echt een prachtig kistje
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo,

Rick, er zitten geen gaatjes aan de buitenkant van het kistje. Spijkertjes zijn wel gebruikt. De deksel is helemaal af wanneer ik het kistje in elkaar lijm. Alles moet dan kloppen, correctie is niet meer mogelijk. Spijkertjes zitten al in de zijkanten en de gaatjes zijn al in de deksel geboord.
Rendew, het maak proces is het belangrijkste met deze vorm. Daarom had ik al eerder geëxperimenteerd met dit uiterlijk. Nu kon ik ook goed de veren in de buitenkant van de hoeken verwerken.
Marco, beuken met slaap is het niet volgens mij. Daarvan heb ik een grote plank van in de kamer staan, Die is grijzer en met meer zwart in de tekening. Dit is heel licht geel met alleen bruine tekening.

Groet Jos
 
A

Athanor

Guest
Klopt, ik heb ook een stuk Berk met slaap, en dat is toch anders dan beuken met slaap.


Find
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
ahaa....geen gaatjes aan de buitenkant dus...... Dan moet ik mijn schetsje even aanpassen....Dan kan die weer in de "to-do" map....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.