Afbreken en opbouwen van een garage

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Over dakisolatie. Ik zou geen isolatie van binnenuit ertegen aan doen. je hout kan niet meer ademen en geeft rot. enige optie is nog een omgekeerd dak. dat wil zeggen isolatie op je dak leggen en daarop gewicht (bijv. dreentegels)
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Zou ik ooit gaan isoleren dan wordt de isolatie niet tegen het platdak aangelegd,
maar een ruimte van 5cm tussen dak en isolatie en muren gelaten gelaten,zodat er altijd een luchtstroming is.
Dit heb ik 28 jaar geleden bij mijn hobbyruimte ook gedaan en alles ziet er nog als nieuw uit.

gr. placebo
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Vandaag een hormann garagedeur laten inmeten 2mtr65*2mtr30
Om een zo hoog mogelijke doorgang tekrijgen,
moesten het twee naar buiten openslaande deuren worden.
Prijs 3400 euro daar was dan ook al 25% korting vanaf. :confused:
Is dit normaal???
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ik heb nog niets besteld dit is de offerte, Ik ga ook nog een andere firma benaderen.

gr. placebo
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
63
Weet niet of er een hornbach in de buurt zitten. Die verkopen ook hormann. Tevens geen idee om zelf deuren te maken?
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Zelf maken, daar heb ik wel aan gedacht, maar daar is mijn hout kennis en bewerken te
gering voor. daar moet ik me dan even in verdiepen. bv welke houtsoort.
Zijn er op dit forum voorbeelden te vinden??

gr. placebo
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Het merk Novoferm heeft ook mooie duopoort deuren,misschien nog wel goedkoper dan €3400.
Ik plaats ze regelmatig,maar heb geen idee wat prijs betreft
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ja aan een sectionaaldeur heb ik ook gedacht, Maar deze neemt teveel hoogte weg, de hoogst
mogelijke opening is met openslaande deuren te bereiken daarmee kan ik de volle 2,30mtr garage hoogte benutten,
dat is nl de hoogte van de afgewerkte vloer tot onderkant balkenlaag.
De andere garagepoort uitvoeringen zijn ongeveer 20 cm lager inverband met de rails en dan past mijn kip caravan met hefdak er niet meer in.

gr.placebo
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Ja dat klopt inderdaad. Duoport is dan een goede optie. Neem wel de meerpuntsluiting op de deur,enkel slot vind ik persoonlijk niet echt inbraak proof. Bij Novoferm is nu ook 25% korting op duoport deuren
 

LMM

Actieve deelnemer
16 jul 2012
270
1
Groningen
Je zou ook nog een rolluik kunnen overwegen, die zou grotendeels of misschien geheel tussen de balkenlaag passen
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Vandaag een hormann garagedeur laten inmeten 2mtr65*2mtr30
Om een zo hoog mogelijke doorgang tekrijgen,
moesten het twee naar buiten openslaande deuren worden.
Prijs 3400 euro daar was dan ook al 25% korting vanaf. :confused:
Is dit normaal???
Ik heb hier een garagedeur met hardhouten kozijn laten plaatsen: DTS onderdorpel, twee openslaande deuren bestaande uit hardhouten kader met hierop plaatwerk met vertikale groeven (alleen voor optisch effect), in grondverf, buitenmaten 2410x2100 (bxh) voor ca. 2200 EUR excl. BTW incl. plaatsing. Geplaatst door aannemer, gemaakt door kozijnenfabrikant.
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Roald plaats eens indien mogelijk een foto van de poort zowel binnen als buiten kant.

gr. placebo.
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ja inderdaad een mooie deur Roald! 2 uur geleden iemand van Ryterna deuren over de vloer gehad
voor een offerte, de deur heeft dezelfde uitstraling als jou poort maar ik kies voor antraciet, ik ben benieuwd naar de prijs.

gr. placebo
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
In het weekend heb ik samen met mijn neef de garage poort gedemonteerd,
en de garagevloer gelegd.
DSC02510.jpg
DSC02515.jpg
DSC02518.jpg
DSC02528.jpg
DSC02532.jpg

- - - Updated - - -

Het bootje heeft opeens veel meer ruimte om zich heen.:)

DSC02536.jpg
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Dit is hem dan geworden, een garagepoort van Ryterna.
kosten 2400 Eur. all in.
Nu nog even sparen om de achterkant ook te dichten.

DSC01521.jpg
DSC01522.jpg
DSC01523.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.