Ringkreissage

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Kan je dieper meezagen. Bij diamantzagen voor beton heb ik deze jaren geleden al gezien. Blad klemt en heeft aandrijving aan de zijkant
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Met een standaard cirkelzaag kan je ongeveer 40 % van de zaagdiameter gebruiken als zaaghoogte, met zo'n zaag gaat het richting de 75 %. En je kunt een gat uit een plaat zagen zonder de hoeken te ver door te zagen.
 

PT Cruiser

Actieve deelnemer
8 mei 2013
56
0
Het blad wordt dan op de tanden aangedreven?

Hoe wordt het blad dan vastgezet? Ik bedoel dan vooral, hoe komt het dat het blad niet naar links of rechts gaat als je zaagt?
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Blad wordt aangedreven middels rollen aan beide zijden van het blad, onder de tanden. De ring heeft dus een minimale breedte. Op de zaag zelf zit het middengedeelte, wat er voor zorgt dat je gedeeltelijk geleiding hebt, dat is evendik als de ring van de zaag. Wat ik me nog herinner was dat je aan het begin wel last had van wringing door het niet in één lijn houden van de zaag, moest je aan wennen.
 

PT Cruiser

Actieve deelnemer
8 mei 2013
56
0
Dank je voor de uitleg.

Ik heb nog nooit dergelijke zaag in het echte leven gezien. Het zal vast wel iets zeldzaam zijn. Het lijkt me ook een heel groot toestel te zijn.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
De hout uitvoering heb ik ook nooit in het echt gezien, de beton uitvoering wel, die werd hydraulisch aangedreven.
Ik zag bij de spec. dat je 185 mm kan zagen met een 300 mm blad, niet verkeerd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.