Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

schaal met schorsrand draaien

Ik heb weer wat zitten hobbyen met de laptop...

vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Mooi gedaan, goeie schaal ook weer! Echt "uit het hout gehaald" zonder tierelantijnen, das helemaal mijn ding.

Handig tooltje wat je gebruikt voor de onderkant trouwens, helemaal nieuw voor mij.

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Na Rob Cosmans " 2 minute dovetail" krijgen we nu Ronald Kanne's "5 minute bowl" !! Weer een toffe video waar je goed in beeld brengt hoe je zo'n mooie schaal kan maken. Ik zie al uit naar je volgende schaal.....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Super gefilmd!
    Heb mezelf de belofte gedaan om te proberen uit elk stuk hout een natuurrand schaal te draaien tenzij echt niet mogelijk.
    ik vindt dit echt de mooiste vorm van schalen

Heb nog wel een paar vraagjes,

-Is dit nat hout? En zoja hoe droog je ze verder?, eerst helemaal afwerken en dan laten drogen(en dus iets vervormen) of laten drogen en dan afwerken?
    -Hoe werk je de onderkant(tennon) af? Met een jam-chuck of iets dergelijks?

Ronald een genot om te zien. Het gaat zo lekker vlot. Nette schaal zo vind ik ze het mooist.

Het antwoord op mijn tweede vraag heb ik al bij een van je andere filmpjes gevonden
    vaccuum-chuck

haha, ja klopt René, maar dit serietje (het waren er maar 6 waarvan er 1 gesneuveld is) heb ik nat gedraaid tot een wanddikte van 1 cm oid, laten drogen en geschuurd. Dus die konden niet meer op de vacuum chuck ivm vervorming. Dus toch een jam chuck, doekje erop en licht aandrukken met de losse kop...
    Maar ik laat ze ook soms ook eerst drogen om daarna pas af te draaien en schuren. Dan kan het dus wel met de vacuüm chuck.
    @ Rob dat handige tooltje is een stukje hout met 2 afgeknipte spijkertjes erin. het past precies over mijn tegencenter. de 2 spijkertjes markeren de maten van de grote en kleine bekken van de chuck. Bevalt me goed
    Laatst gewijzigd door dehoutdraaierij; 17-04-14 om 19:58.
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Hoi Ronald,

Zo te zien weer lekker bezig geweest.

Mooie schaal trouwens.

gr. Gert

Inderdaad een goeie video zonder overtollig gezwets, en wie aandachtig toekijkt leert er al veel uit.
    Leuke hond ook trouwens! ;-)

Hobby er maar op los met je laptop zou ik zeggen ;-)

Groeten!
    Steven
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Forum Rechten