Even voorstellen

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Hallo allemaal,

Al een tijdje ben ik geïnteresseerd in houtbewerking en ben daarom 3 jaar geleden begonnen met een cursus akoestische gitaarbouw. Mede getriggerd door een ander forum waar ik een actief lid ben. Door omstandigheden heb ik de cursus moeten stoppen en de gitaar is voor 2/3 klaar, maar het lukt (nog) niet om ermee door te gaan.. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds graag aan gitaren pruts, ben er nu 1 aan het herfretten en heb nog een paar opknappers staan.

Wat wel is gelukt, is om in die tijd een aardige verzameling gereedschap te creëren, zodanig dat ik nu ofwel verder kan gaan met gitaarbouw, maar ook met andere houtbewerking. Geen top-of-the-line spul, maar voldoende om even mee vooruit te kunnen. Inmiddels heb ik wel ontdekt dat goedkoop vaak duurkoop is en bedien me daarom van tweedehands of middenklasse gereedschap.. Het moet wel leuk blijven en m'n budget is niet erg hoog.

Vorig jaar ben ik aan het project "eetkamertafel" begonnen en deze is vorige week afgekomen. Zeer trots op het resultaat en het virus heeft me te pakken! Niet te dichtbij kijken, maar de meest f***ups zitten aan de onderkant.. :D



Heb nog een aantal projecten op stapel staan, zoals een drumsander en een kastje voor mijn lief haar fotospullen. Eerstvolgende project is het omgooien van m'n werkplaats, zodat alle apparaten die stofafzuiging behoeven bij elkaar staan en een iets meer efficiënte indeling.

Ik lees hier vaak mee, omdat ik bij problemen en vragen ga googelen en dan hier uit kom. Dus ik dacht vandaag dat het leuk zou zijn om mezelf 's aan te melden om, indien nodig, direct m'n vragen te kunnen stellen en hopelijk ook wat bij te kunnen dragen aan dit forum.
 
Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Welkom Ben benieuwd naar je gitaar in aanbouw!

Dank je wel!

U vraagt, wij draaien:

Specs: Curly redwood bovenblad, Ziricote zij-en achterkanten, Macassar Ebben toets en brug, mahonie hals

Voorkant. Hier zit de achterkant er nog niet op..



Het laatste wat ik gedaan heb, het infrezen van de bindingsleuven:



Een plaatje van de achterkant:



En de toets:

 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Een akoustische gitaar (steelstring) zou ik ook nog eens willen aangaan als project. Maar daar moet ik me eerst maar wat meer op inlezen. Als je je fotoverslag van dat project voortzet, dan is dat vast leuk voor de lezers van dit forum. :)
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Een akoustische gitaar (steelstring) zou ik ook nog eens willen aangaan als project. Maar daar moet ik me eerst maar wat meer op inlezen. Als je je fotoverslag van dat project voortzet, dan is dat vast leuk voor de lezers van dit forum. :)

Natuurlijk, dat spreekt voor zich! Voor de geïnteresseerden, Hier is het bouwverslag tot nu toe te vinden

En ook als je een drumsander gaat bouwen zijn we zeer geinteresseerd in een verslag. Vanaf het ontwerp incl. ontwerpoverwegingen :).

En ...... Welkom

met groet,
Klaas

Ook dat spreekt voor zich, ik heb me niet voor niets aangemeld! :) Het wordt wel een eenvoudige, heb het ontwerp van het web afgeplukt. Heb bijna alle onderdelen bij elkaar, moet nog een motor hebben en nog wat dingetjes en dan kan ik van start! Ga me voor het grootste deel aan de tekening houden, het is een beproefd ontwerp en hij werkt prima!

Iedereen bedankt voor het welkom!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.