Hi, even voorstellen.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik kom van Brabant maar leef all 47 jaar in Canada, draaide all hout toen ik nog in Nederland woonde.

Voor een aantal jaren had ik geen draaibank, te druk met opbouwen van een nieuw leven in Canada.

Kocht een metaal draaibank in 81 en bouwde een outboard setup om grotere schalen te kunnen draaien.

(Heb moeite met Nederlands schryven/typing, ik doe dit nooit meer :eek:)

Ik draai practise alleen Canadees hardhout en do that in alle maten van heel klein to vry groot.

It is aleen een hobby geen manier om geld te maken, maar ik verkoop wel, (maak te veel om het allemaal te houden :)

O ja myn name is Leo zoals je kan zien en hoop 72 te worden in Mei.

Thanks :)
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Welkom Leo!

woodworking blijf maar internationaler gaan. Amerika, Denemarken, Engeland, Canada. Leuk :D
 
A

Athanor

Guest
Welkom Leo! Goed om er iemand bij te hebben uit het land van Lee Valley/Veritas :)

Fons
 

WR1944

Oud hout
Welkom Leo, zo te zien zijn we continentgenoten. ;) Nu ben ik met 69 niet meer één van de oudsten.
Ik woon pas sinds 2010 in Amerika en het schrijven gaat me nog redelijk af. Alleen als ik met Nederland bel moet ik me flink concentreren om in het juiste spoor te blijven.
Laat maar wat foto's zien van je producten, daar zijn ze hier gek op.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Zoals ik zei in myn “Hi even voorstellen” post, Ik draai aan een metaal draaibank waar ik de "outboard” en alle stukken daarvan zelf gebouwd heb, draai daar aan sedert 1981, ik heb twee kleinere hout draaibanken voor kleiner spul, een Jet 1014 en een Delta 46-460.

Dat dik hout was een wortelstuk en ik heb een foto waarop het byna klaar is, the bovenkant moet daar toen nog van afgewerkt worden, dit was al een paar jaar geleden gemaakt.

rootburl bowl.jpg
 
Laatst bewerkt:

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Welkom Leo !

Grappig om te zien dat je op dezelfde manier schrijft als mijn 2 broers die ook aan de - voor mij - andere kant van de grote plas wonen (Calgary and Spokane...).

Ondanks de spelfouten is alles heel goed leesbaar en dito goed te begrijpen, dus laat je dat vooral niet weerhouden om meer te posten !

Prachtige werkstukken ook !
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Welkom Leo !

Grappig om te zien dat je op dezelfde manier schrijft als mijn 2 broers die ook aan de - voor mij - andere kant van de grote plas wonen (Calgary and Spokane...).

Ondanks de spelfouten is alles heel goed leesbaar en dito goed te begrijpen, dus laat je dat vooral niet weerhouden om meer te posten !

Prachtige werkstukken ook !


Hm, spelfouten zijn aan deze kant van de grote plas ook niet zeldzaam hoor :D.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik was best goed in the Nederlandse les, maar ja dat is al meer than een halve eeuw geleden :), en indertussen moest it eerst nederlands in engels vertalen, en nu moet ik engels in nederlands vertalen, geregelt moet ik woorder uitwissen omdat ik het automatish in het engels type :rolleyes:.
Maar zolang als we elkaar verstaan is het OK
De slechtse spellers zyn de Amerikanen, just awfull :)))
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik heb zeker bewondering voor u.
Je bent een man met talent.
Groeten Sirjacobs Didier (België)
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb zeker bewondering voor u.
Je bent een man met talent.
Groeten Sirjacobs Didier (België)

Dank U wel :)

Welkom op ons forum Leo. We zijn uiteraard nieuwsgierig naar je werk en verhalen uit Canada en ik ben ook benieuwd hoe je ons gevonden hebt.

jaap

Dank je Jaap, Google is je vriend hier, plaats “hout draaien in Nederland” en je vind informatie, het zelfde met “wood turning in Canada” :)

Leo prachtig werk wat je daar laat zien.

Gr. placebo

A placebo voor wat ?? ;), sorry, and thanks, Ik houd van hout draaien, en dat toont in je werk denk ik :)


Thank you :)
 

nando

Actieve deelnemer
2 nov 2013
65
0
Eindhoven
www.studionando.nl
Erg mooi werk, en ik ben steeds meer benieuwd geworden naar de draaibank waar u op draaid, om zo'n blok hout te kunnen draaien heeft u groot monster nodig :)
Welkom, en ik ga u volgen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.