Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Trainingsweekend houtbewerken

Ik heb een achtergrond in de sport en daar worden regelmatig diverse trainingskampen georganiseerd. Een week lang elke dag oefenen, trainen, samen zijn... Praten over dezelfde passie, leren van en met elkaar.

Ben nu een jaartje bevangen door het houtvirus en heb veel geleerd, maar kan nog steeds weinig
    Op internet is er een schat aan informatie te vinden, maar uiteindelijk zul je aan de bak moeten om iets te leren. Krullen fabriceren, zaagsel maken. DOEN!

Mensen als Paul Sellers, Christopher Schwarz en de meneer van Rainaissance Woodworking zie ik intensieve week- of weekentrainingen geven.
    Een paar dagen omgeven door lotgenoten en dan een aantal groepsprojecten maken. Sellers met zijn kistje, kastje en tafeltje... anderen met andere projecten.

Als ik de initiatieven van Rick in Zwolle zie, denk ik steeds maar een ding. In Nederland moeten we toch ook een keer zoiets organiseren?
    Lijkt me geweldig om de hele dag met jullie Kissie III en IV te bouwen (om maar iets te noemen), en 's avonds lekker de BBQ aan te steken en verder babbelen over hout.

Ben ik de enige die dit geweldig lijkt, of zijn er meer mensen?
    Laatst gewijzigd door Woruta; 15-04-14 om 08:54.

Wacht maar... Over n tijdje loopt Rick zijn initiatief dusdanig uit de hand dat we aan n week niet genoeg hebben ;-) ;-)....

Geen probleem, dan organiseren we gewoon nog een week!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Dag ? Week ? Straks komen er gewoon 10 houtwerkers een hele maand bij ons in huis wonen....hahaha....

Hetgeen jij beschrijft komt me erg bekend voor. Dat is ook 1 van de redenen dat ik een soort verzamelplek wilde hebben voor houtbewerkers. Een gemiddelde zaterdagochtend is altijd erg gezellig in onze loods en zeker leerzaam. Zo zat forumlid Rendew laatst bij een aantal instrumentenbouwers aan tafel. We hadden een leuke discussie over het "geluid" van hout... Zo leer ik elke zaterdag weer een beetje meer. Ook t open huis is zoiets. Er is toch weinig mooier dan een gezellige middag doorbrengen met mede houtbewerkers !! We hebben een enorm groeiend aantal forumleden, het is toch super dat je zo van elkaar kan leren .
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Wanneer plannen we het eerste thematrainingsweekend?

Mij lijkt het een goed idee, vooral voor de Belgische houtbewerkers die net iets minder vlot bij Rick binnenwippen
    Sucking at something is the first step towards being sorta good at something.

Toch weinig animo. Dan moet ik maar naar onze westerburen voor een 9-daagse cursus bij Paul Sellers

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Het idee is natuurlijk geweldig, maar de uitvoering zal heel lastig gaan worden.
    Vergeet niet dat de cursussen van Sellers en co allesbehalve liefdadigheid werk is.
    Er gaat veel voorbereiding en planning in zitten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Tja mensen willen misschien over de streep geholpen worden met een concrete doelstelling en invulling? Wie het hoe gaat invullen?

(Het idee spreekt me overigens wel aan :-)).

met groet,
    Klaas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coko Bekijk Berichten
    Het idee is natuurlijk geweldig, maar de uitvoering zal heel lastig gaan worden.
    Vergeet niet dat de cursussen van Sellers en co allesbehalve liefdadigheid werk is.
    Er gaat veel voorbereiding en planning in zitten.
    Ik krijg de indruk dat Sellers al jarenlang dezelfde kistjes, kastjes en tafeltjes doceert. Natuurlijk zit daar voorbereiding in en daar zijn kosten aan verbonden. Prima toch?
    Sellers vraagt ongeveer 100 pond per dag. Lijkt me schappelijk.

Er zijn vast doorgewinterde forummers die tekeningen hebben liggen van leuke projectjes. Of we kunnen het boek van Sellers doorwerken, dan heb je alles kant en klaar
    Ik roep maar wat hoor, omdat ik denk dat er animo voor is.

Cursussen zitten overal stampvol. Zoiets in gecomprimeerde vorm, dus heel intentief twee- of meerdere dagen met houtbewerking bezig zijn moet toch ook commercieel uit te buiten zijn?

Forum Rechten