Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Tafelcirkelzaag

Tafelcirkelzaag

Ik wil binnenkort een nieuwe zaagtafel kopen en ben nu dus aan het rondkijken. Mijn budget is niet al te ruim, zo’n 1500 euro. Ook wil ik een zaag hebben die nog redelijk verplaatsbaar is. bv 50-80Kg mits uitgevoerd met minimaal 2 wielen.

Ik zelf zit oa te denken aan de Metabo PK200 of PK255. En daarbij een aantal opties zoals tafelverbreding en geleider. Heeft iemand ervaring met een van deze 2?

De PK200 heeft een vermogen van 1700W met een zaaghoogte van 65mm. Is 1700W wel voldoende? De PK255 heeft een 2500W wisselstroom of 3400W draaistroom met een zaaghoogte van 80mm. Is de 2500W of 3400W aan te raden, of is dat een overkill? Is er een vuistregel voor het vermogen dat je nodig hebt voor een cirkelzaag?

Welke andere merken of types raden jullie aan? Eis is wel dat het geen bouwcirkelzaag is, maar een ‘precisie’ zaag. En dat er opties mogelijk zijn zoals tafelverbreding en aanvoerslede. Liefst afneembaar zodat in ‘rust’ de zaag niet al te veel ruimte in beslag neemt.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: Tafelcirkelzaag

De search optie al geprobeerd?

Is al veel over geschreven op dit forum namelijk

Al gekeken naar een Festool presicio. met full opties is hij wel iets duurder dan je budget, maar een cs50 valt wel binnen je budget, met bijvoorbeeld een tafelverbreding en aanvoerslede. En dan blijven er nog nieuwe onderdelen te sparen over :-)

Zelf heb ik deze zaag gehad en het is een erg prettige en accurate machine.

Ik heb wel eens naar die Festool gekeken. De prijs is eigenlijk wat te hoog. En als er geen Festool op stond zou ik er geen vertrouwen in hebben. Vind het meer een zaag voor op de bouwplaats ipv de werkplaats. Heb dus mijn twijfels over de precisie van deze machine. Heeft iemand ervaring met deze machine? En dan vooral tov stationaire machines.

Ik heb een tijdje met een CS70 gewerkt en dat ging prima. Stofafzuiging is goed voor elkaar (en beter dan ik nu met mij Dewalt 744 heb (maar de 70 viel helaas buiten budget). De eigenaar van de machine maakte er o.a. kozijnen mee en die kreeg hij exact goed.

Ik heb jaren al mijn meubeltjes gemaakt op de cs 50. De capaciteit houdt wel wat te wensen over, maar met 5 cm kon ik het meeste wel doen. Alleen groote en zware platen of balken gaven wel eens problemen omdat die de tafel konden laten omvallen.

wat betreft secuur werken heb ik nooit een probleem gehad. de machine werkt heel erg fijn en precies, en genot om mee te werken, en zeker geen bouwzaag.

Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een Hammer, omdat ik hele platen wilde zagen en grote dikke balken, maar dat is een heel ander categorie zaagmachine.

Je kunt de Scheppach TS-2500 Ci overwegen, in dld bij de Scheppach Shop voor een leuke prijs, Baptist in Arnhem levert ze ook.. ken hun prijs niet.

http://www.scheppach-shop.de/sess/utn;j ... shopscript

Dat is een precisiezaag, bijbehorende rolgeleider naast de zaag kost ongeveer 700 euro. Wel meer dan je budget maar dan heb je ook een echte precisiezaag met degelijke afmetingen en uitrusting.

Een Festool kan je ook prima helpen maar blijft toch een handcirkelzaag in een vaste tafel. Niet de precisie en stabiliteit van bijvoorbeeld de Scheppach.

Op Marktplaats vind je ook regelmatig goede Scheppach machines. Voor jouw budget moet je een 2e hands TS-4010 kunnen krijgen met roltafel erlangs. Dan heb je helemaal een goed ding. Zelfde geld voor 2e hands Elektra Beckum en Metabo machines. Ook die kun je goed kopen 2e hands op marktplaats.

Succes in je overwegingen.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

voor mij geen enkele twijfel. we hebben twee festool zaagtafels. de 50 en de 70. echt super machines!!! misschien nog even doorsparen en dan jezelf het genot geven van een festoolmachine

rick

hallo als je en mooie scheppach zoekt kijk even bij de firma memphis in breda die heeft er en tweedehands staan met optie,s
    http://www.memphis.nl
    ik vind dit merk even beter dan metabo/elektra beckum
    hoewel ik op de goedkoopste bouw zaag van elektra ook hel mooie dingen heb gemaakt
    vr,gr
    johan

Misschien eens kijken bij onderstaande link voor Festool.

http://www.rexcrystal.co.uk/category.ph ... orysID=526

Forum Rechten