Wat ga ik maken?

A

Athanor

Guest
Wat ga ik maken? Een Rietveld tafeltje!

André (Tuoh) is ooit begonnen met enkele raadselen rond een project dat hij op stapel had staan. Als vervolg op deze traditie wil ik in zijn voetsporen treden en jullie uit dagen te ontdekken welk project(je) ik ga starten.

Ter voorbereiding ben ik begonnen met een proefstuk dat je in onderstaande video kunt bekijken. Na deze geslaagde proef kan ik met de klus zelf verder.

Krijgt iemand al een idee?

Fons
 
Laatst bewerkt:

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Zit in het uiteindelijke project(je) maar 1 verbinding van dit type? Dan wordt het vast een Schröder bijzettafeltje van Rietveld.
 
A

Athanor

Guest
Bingo! Vast een geïnteresseerde kenner! Als je het een keer gezien hebt, weet je gelijk wat het is, denk ik;)
Proficiat met de goede gok, alleen is de jackpot niet gevuld....

Het gaat om het divantafeltje. Het is een projectje waar ik tussendoor af en toe aan werk als ik de klus van de Ovale tafel even laat rusten.

Fons

image.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Succes met dit rietveld project. Het superstrak aflakken is ook een tijdrovende klus. Zelf heb ik al een jaar of tien een tekening liggen van een steltman stoel. Ik denk niet dat ie er gaat komen maar wie weet.
 
A

Athanor

Guest
Ja, dat schilderen is eigenlijk niks voor een meubelmaker:D:D het zal dus echt een klus worden waar af en toe een uurtje werk aanzit.

Fons
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Dat is wel een rete strakke verbinding! Hoe heb je in de verbinding die kanten afgeschuint?
 
A

Athanor

Guest
Vervolg van dit onderwerp is in een ander topic te zien

Dat kun je zien in een nieuw topic dat ik in vervolg op dit raadspel in een ander forum heb gemaakt.

Dit onderwerp heeft dus zijn vervolg in DIT topic.


Fons
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.