Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Wat ga ik maken?

Athanor
    Guest

Wat ga ik maken? Een Rietveld tafeltje!

André (Tuoh) is ooit begonnen met enkele raadselen rond een project dat hij op stapel had staan. Als vervolg op deze traditie wil ik in zijn voetsporen treden en jullie uit dagen te ontdekken welk project(je) ik ga starten.

Ter voorbereiding ben ik begonnen met een proefstuk dat je in onderstaande video kunt bekijken. Na deze geslaagde proef kan ik met de klus zelf verder.

Krijgt iemand al een idee?

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 12-04-14 om 21:23. Reden: Typo

Leuk, zulke 'teasers' !!

Ik heb op dit moment werkelijk geen idee wat het gaat worden, maar zal het blijven volgen...
    Laatst gewijzigd door Oceans'11; 13-04-14 om 09:44. Reden: Typo...
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Zit in het uiteindelijke project(je) maar 1 verbinding van dit type? Dan wordt het vast een Schröder bijzettafeltje van Rietveld.

Athanor
    Guest
    Bingo! Vast een geïnteresseerde kenner! Als je het een keer gezien hebt, weet je gelijk wat het is, denk ik
    Proficiat met de goede gok, alleen is de jackpot niet gevuld....

Het gaat om het divantafeltje. Het is een projectje waar ik tussendoor af en toe aan werk als ik de klus van de Ovale tafel even laat rusten.

Fons

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      image.jpg
Bekeken:   350
Grootte:   31,8 KB
ID:        15563

Succes met dit rietveld project. Het superstrak aflakken is ook een tijdrovende klus. Zelf heb ik al een jaar of tien een tekening liggen van een steltman stoel. Ik denk niet dat ie er gaat komen maar wie weet.

Athanor
    Guest
    Ja, dat schilderen is eigenlijk niks voor een meubelmaker het zal dus echt een klus worden waar af en toe een uurtje werk aanzit.

Fons

Super zo een Rietveld project! Succes Fons!

Dat is wel een rete strakke verbinding! Hoe heb je in de verbinding die kanten afgeschuint?

Athanor
    Guest

Vervolg van dit onderwerp is in een ander topic te zien

Dat kun je zien in een nieuw topic dat ik in vervolg op dit raadspel in een ander forum heb gemaakt.

Dit onderwerp heeft dus zijn vervolg in DIT topic.

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 13-04-14 om 15:23. Reden: Verwijzing naar ander topic

Forum Rechten