Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: jeugd en ambacht

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011

jeugd en ambacht

Gevonden op de FOG: kampioenschappen ambachten.

Voor de kistjesbouwers: eerst slabbetje omdoen.
    Laatst gewijzigd door houtenklaas; 09-04-14 om 19:15.

Wow, mooi filmpje! Dat is echt wel een hoge kwaliteit werk. En volgens mij hadden ze genoeg van die raampjes om een kerk mee te vullen :-)

Enig idee of er ook Nederlanders aan mee deden?
    Opmerking: Jammer dat de werkstukken niet even getoond werden. Ik blijf in ieder geval met enige nieuwsgierigheid zitten. Desalniettemin mooi filmpje.

Mmm ik kan geen link vinden
    lijkt er niet meer bij te staan
    of het ligt aan mijn tablet?

Er staan foto's op Flickr en er is ook een website van Worldskills 2013.

Dit is toch walgelijk...Hoeveel pannenkoeken kan ik op... absurd machtsvertoon en ranzige reclamestunt. Wat hebben die nationaliteiten daar nou mee te maken...ik snap er werkelijk niets van dat is duidelijk...

@vurenhout. Er deden wel nederlanders mee bij timmeren en volgens mij ook bij het meubelmaken

@Caspar: De Skills wedstrijden zijn een aantal bijzondere krachtmetingen waar de top van het middelbaar beroepsonderwijs kan laten zien wat zij waard zijn. Dit is voor de jeugd en het beroepsonderwijs heel belangrijk.

Uiteraard was de film in deze post een reclame van de leverende fabrikant.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pow Bekijk Berichten
    @Caspar: De Skills wedstrijden zijn een aantal bijzondere krachtmetingen waar de top van het middelbaar beroepsonderwijs kan laten zien wat zij waard zijn. Dit is voor de jeugd en het beroepsonderwijs heel belangrijk.

Uiteraard was de film in deze post een reclame van de leverende fabrikant.

Hoezo IS dat belangerijk...? soort van cito toets van houtbewerken ofzo...Bruto nationaal geluk...

Wat ik zo ranzig vind, is het water naar de zee draag gehalte, juist dat jongeren wijsgemaakt word dat deze olympische geldverbrasserij, gefundeert word door niets anders dan onverdeeldheid in de wereld.

En dit alles toch in het kader van wat is het dat een mens nodig heeft/ gelukkig maakt.

Niet dit antwoord, maar deze vragen zouden in het onderwijs moeten voorkomen. Ideaal gezien zouden jongeren zich deze vraag zelf moeten stellen, alles zou in het teken moeten staan om dat mogelijk te maken.

Het filmpje raakt mijn gevoelige snaar, het is voor mij hoe het juist niet moet zijn...een voorbeeld van alles wat volgens mij een misverstand is in deze wereld.
    ...

Als ambacht als definitie uberhaubt iets betekend, dan toch kleinschalig, zelfstandig, vrij, logische grondstof.
    Traditie is zovieso onzin, cultuur enkel een gevolg van wat voor onbezonnen en ingewikkelde constructies we onszelf maar vooral eerst elkaar opleggen.

Waar is de essentie in dit alles...?

Ander topic starten?

Forum Rechten