Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Klep/deur naar binnendraaiend

Allen,
    Ik ben voor een tv meubel op zoek naar een manier om een klep, waarachter zich een decoder bevindt, naar binnen te laten draaien zodat de klep niet openstaat. De klep draait dan dus in de romp van de kast.

Bij Hafele kwam ik deze tegen, maar de klepbreedte begint hier bij 915mm, terwijl mijn klep hooguit 520 zal zijn.

Iemand nog een slimme suggestie?

sleuven in de kast frezen, zodat deze net als een (1 delige) garagedeur naar binnen glijd? Aan het paneel zullen dan aan beide kanten 2 pinnetjes moeten zitten.

Dat is niet echt een optie in mdf (zonder dat ik daarvoor dan een rail moet regelen). Ik gebruik het liefst ook beslag ervoor, maar dat lijkt wat ambitieus nu alleen

Kom ook deze tegen, maar mijn materiaal dikte is 23mm terwijl dit tot max 16 gaat

Ik heb destijds (denk ik) de aanpak van LMM gebruikt met een MDF deur van ongeveer 30 cm hoog en 90 cm breed; een deuvel aan de bovenkant van de deur die door een sleuf aan de binnenkant van de kast glijdt en een deuveltje in de binnenkant van de kast, net onder de kastdeur als deze is ingeschoven. Ik kan wel een foto maken als dat helpt het inzichtelijker te maken.

Kom ook deze tegen, maar mijn materiaal dikte is 23mm terwijl dit tot max 16 gaat
    das hetzelfde als wat ik voorstelde

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Ik gebruik meestal DEZE. Makkelijk te instaleren en relatief goedkoop. Kwaliteit is prima.

Gr Ed

Dank allen voor de suggesties!

Ed, kan die oplossing ook voor halfopdek qua deur dat je weet? Bij Hafele kan dat bv wel, en dat is net wat ik nodig heb. En de deur dikte maakt ook niet uit (kan dus 24mm zijn)?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Ja, dat ligt alleen maar aan het scharnier dat je gebruikt. Bij half opdek moet je de geleider ook verder naar voren monteren. Even experimenteren met een proefstukje. Ik heb ze ook al eens gebruikt icm een glazen deur.

Gr Ed

Forum Rechten