inboorscharniet voor invallende deur met sponning

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Beste Forummers,

Ik ben op zoek naar een inboorscharnier voor een deur die in het corpus valt met een rand over het corpus heen. Dat is allemaal niet heel duidelijk, dus hierbij meteen een tekening. De sponning in de deur is 12 mm diep. Het liefst zou ik een inboorscharnier gebruiken, maar Hettich heeft iets dat volgens mij wel gaat passen en dat opgeschroefd kan worden.

Groeten en alvast bedankt voor jullie moeite,

hansBekijk bijlage kastdeur.pdf
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Gezien de verhoudingen in je plaatje, gaat het met een inboorscharnier niet lukken: het inboordeel (13mm) moet vóór het korpus komen.
Zie plaatje in de BLUM katalogus bij artikel 79B9950, of ook hier.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Jou link gaat naar de frontpage van Hettich. Maar buiten dat, gaat een leuke uitdaging worden om het juiste scharnier te vinden mits die er uberhaupt zijn. Wat is de opdek maat die je wilt gebruiken? Wellicht wordt het voor jou een paumelle of een speun.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Beste Ed,

Hartelijk dank hiervoor, ik denk dat dit wel gaat lukken. Overigens gaat het om het Hettich scharnier met bestelnummer 20046 (excuses voor de niet werkende link).

Groeten en bedankt,
Hans
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Je kunt hier ook altijd kijken. www.kima.nl
Hebben heel veel op gebied van interieurbouw. Kun je bestellen of afhalen in de winkel, waar je ook alles werkend kunt zien, zoals scharnieren, lades, ladegeleiders etc etc.
En zeer vriendelijk!

groeten
Akwadraat
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
thans,

laat je weten wat je uiteindelijk gekozen hebt, zit net voor de start van een kast met dezelfde problematiek.

Ik dacht een gewone paumelle te gebruiken, dus zichtbaar aan buitenzijde.

Mvg, Bart
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.