een aantal vraagen over buitenlandse webshops

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Mijn blauwe Bosch zaagtafel met onderstel komt daar vandaan. Scheelde 300 euris met hier en levering in 3 dagen tijd voor 30 euro.
Garantie is internationaal. Prima zaak.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Hi allemaal ik ben op zoek naar een Duitse webshop voor (e.v.t. vervangende) goedkope Festool geleiderails.

Ik las laatst ergens op dit forum een link naar zo'n site maar kan hem nergens meer terug vinden.. de zoek functie en google boden beiden niet de oplossing.

Iemand een idee? Alvast bedankt!

Ik denk dat je YouTOOL bedoeld. Kijk eens op http://youtool.de/
Zijn wel gebaseerd op oude rail modellen maar zullen gewoon goed werken.
De FS 1400 kost €46, de Festool FS 1400/2 kost in NL €104,30. In Duitsland bij Rubart €74,86.

youtool_f.jpg
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Dat is nog eens een groot prijs verschil zeg met de echte Festool, ik zie geen verschil met de originele.

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die 2 track groeven maakt alleen uit voor het koppelen volgens mij
Zelf kijk ik al een langere tijd naar een extra (lange) liniaal zodat ik plaat materiaal met 1 liniaal kan doen en er geen kans op een knikje is
Als ik dan de prijs van 79 euro voor een 266cm zie dan is dat een zeer goede optie want veel gebruiken zal je zo een lange liniaal niet doen
 
P

Pel

Guest
Die 2 track groeven maakt alleen uit voor het koppelen volgens mij
Zelf kijk ik al een langere tijd naar een extra (lange) liniaal zodat ik plaat materiaal met 1 liniaal kan doen en er geen kans op een knikje is
Als ik dan de prijs van 79 euro voor een 266cm zie dan is dat een zeer goede optie want veel gebruiken zal je zo een lange liniaal niet doen

Toxiq, is dat geen vloeken in de kerk, wat zal je andere gereedschap niet zeggen, als er vreemd gereedschap bij komt? ;)

Groet Pel.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
De tweede generatie van Festools geleiderails heeft TWEE T-track groeven & dat maakt echt wel verschil qua functionaliteit.

Niet alleen dat, maar ze zijn daarmee ook breder. Dat kan relevant zijn. De TS55 bijvoorbeeld is breder dan de oude geleiderail en komt dus in de knoop met iets wat naast die geleiderail ligt. Als je de nieuwe gebruikt steekt 'ie niet uit, en heb je daar geen last van. Daar liepen wij van de week tegen aan toen mijn meissie twaalf planken op exact dezelfde lengte moest afkorten. Hiervoor hadden we bedacht om een 't-square' te maken die de geleiderail precies op de juiste lengte neerlegt - de lineaal van Nico Kliko zorgde daarbij voor de (perfecte !) haaksheid - die t-square kon alleen samen met onze (lange) nieuwe geleiderail gebruikt worden, niet met de (korte - 80 cm) oude, die nog bij onze Festo 900 bovenfrees hoort.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Haha, ja daar zit wat in Pel, maar voor een enkele keer dat ik hem nodig heb...
kijk je gebruikt zo een ding niet heel vaak, maar goed gereedschap waar je zuinig op bent doe je heel lang mee en dan is zo een lange liniaal wel een verantwoorde investering vind ik
Eerst maar even wachten, er zit nog wat anders in het vat, even zien hoe dat zich ontwikkeld

Op die site is de splinterbescherming ook een heel eind goedkoper, zijn er toevallig mensen uit omgeving lelystad die ook een splinterbescherming strip willen aankopen, kunnen we verzendkosten delen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.