Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Tuinbank

Tuinbank

Wat een snelle klus moest worden(paar balkjes vervangen) is uitgedraaid in een nieuwe bank!
    Het moest een renovatie worden, oude versleten planken vervangen door nieuwe.
    Maar de persoon vond het toen helemaal niets meer en het werd dan maar een oud onderstel met nieuwe balkjes.
    2014-04-05 13.03.52.jpg

Heb je hier eikenhout voor gebruikt? en nog behandeld met iets.
    Heb zelf hier ook nog zo'n bank staan en wil die dus gaan bekleden met eiken plankjes, behandeld met uv schutz van osmo.
    Zit hier ook in het midden nog een steun?
    Ziet er goed uit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roeliepoelie Bekijk Berichten
    Heb je hier eikenhout voor gebruikt? en nog behandeld met iets.
    Heb zelf hier ook nog zo'n bank staan en wil die dus gaan bekleden met eiken plankjes, behandeld met uv schutz van osmo.
    Zit hier ook in het midden nog een steun?
    Ziet er goed uit
    Het is eikenhout, tot nu toe onbehandeld.
    Er zit in het midden geen steun, dus ze veert wat door.
    Ik ben er niet tevreden mee, ik had de bank wat smaller gemaakt(180cm) of gewerkt met een oversteek van +-20cm zodat de steunen wat dichter naar het midden verschuiven voor het door veren wat te verminderen.
    Maar ja klant is koning!

Mvg,
    Rudy

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Je kunt er nog een strip aan de onderkant in het midden tegenaan schroeven, dan veert hij een stuk minder door.
    2014-04-05 13.03.52.jpg

Effectief, ik heb er ook zo één, die heeft 40cm oversteek voor 2m breed.

Ik heb bij onze bank ook een strip in het midden, hij buigt niet door.

Nog wel een vraagje over je slotbouten. Heb je die van RVS gemaakt, of gewoon verzinkte gebruikt?
    Wil onze bank dus ook van eiken gaan maken, ban bang dat de gewone slotbouten gaan roesten icm met het eiken.

Ik heb nog poten staan om er ook ooit zelf een te maken....

Forum Rechten