3 puntig vaasje met deksel

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Met toestemming van Nico Oosthoek plaats ik een 3 puntig vaasje op de forum.
Het idee kun je terug vinden op de Website van Nico.

Mijn exemplaar is samengesteld uit beukenhout met muteyne.
De afwerking is met SHELLAWAX en geschuurd tot korrel 400.

Het is aan te raden bij het uitdraaien en het schuren dat het volle verstand er bij gehouden is.
Door de 3 punten die eraan staan is dit nogal een gevaarlijke toestand voor de vinger, of terugslag naar uw beitels toe.
Het is zeker een uitdaging waard.
Gebruik vooral de passende beitels, zorg voor goede verlijmingen en gebruik goed draaiende houtsoorten want er komt nogal veel kopshout aan te pas.

P3230917.jpgP3230916.jpg

P3230915.jpgMet dank aan Nico Oosthoek http://www.ambachtelijkhoutdraaien.com
 

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
0
49
Bavel (NL)
Mooi werkstuk Didier dat muteyne is mooi hout zeg mooie tekening zit daar in mag ik eens vragen waar jij je hout vandaan haalt?
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Patrick,
De houtsoort muteyne is een overschotje van op 't school van een leerling geweest.
Ofwel liggen er soms speciale houtsoorten in de afvalbak die ik eruit neem om nog te gebruiken voor kleine houtdraaiwerkjes, ofwel brengen de leerlingen dat naar mij omdat ze weten dat ik een liefhebber ben.
Nu en dan kan ik een stammetje bij buren of kennissen op de kop tikken.
Vandaar dat ik regelmatig samengestelde draaiwerkjes doe.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ik vind het fijn dat er nu regelmatig nieuwe werkstukken op het draaiers deel van het forum komen. Ik schaam me een beetje dat ik zelf even niets maak. Druk druk druk. Leuk gedaan maar ik mis een verfijning in dit schaaltje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.