houtnoob uit de kempen

Zjerardo

Actieve deelnemer
10 mrt 2014
48
0
Hoi allemaal!

Aangezien ik de laatste tijd hier nogal vaak op zit rond te neuzen zal ik me ook maar even voorstellen.

Ik ben Koen en kom uit Lichtaart. (voor zij die het niet kennen : Bobbejaanland)

Een aantal weken geleden om een paar reparaties uit te voeren heb ik me maar wat verdiept in houtbewerking. Van dagelijks beroep ben ik systeembeheerder en mijn kennis van hout was dan ook nul komma nul. Ondertussen zitten we toch al op nul komma een schat ik zo.

Ik kan momenteel niet echt lessen volgen, voornamelijk vanwege mijn vreemde werkschema's en andere hobby's: Wing Fight en simracen in iRacing. Vanwege een rugletsel is het bij simracen gebleven en kan ik niet echt op circuit gaan knallen. Het zou wel lukken maar dan kan ik na een kleine sessie een tweetal weken plat gaan liggen. En ik heb een hekel aan niks doen.

Dus ik leer het tussendoor op mijn eigen tempo door veel te lezen en veel filmpjes te bekijken.
Ook met powertools voor houtbewerking werken (freesmachine, lintzaag, ...) was redelijk nieuw voor mij maar met gezond verstand en heel veel respect voor zulke machines kom je al een heel eind. Ik zit liever een paar uur iets af te stellen tot ik zeker ben dat het goed zit vooraleer ik deze zaken gebruik.

Als eerste werkstuk ben ik begonnen aan een MFTC (nogmaals dank aan Timothy voor deze uitstekende plannen) en natuurlijk kan ik al gelijk een bloopertje posten in het betreffende topic maar dat zal voor later zijn.
 
Laatst bewerkt:

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
0
49
Bavel (NL)
Welkom op het forum ik kom van Beerse dus niet ver bij jou uit de buurt veel plezier hier je steekt er allicht wat van op grt. Patrick
 

Zjerardo

Actieve deelnemer
10 mrt 2014
48
0
Bedankt!

Ik heb dankzij dit forum toch al heel wat opgestoken!

Heb ook wat kleine messen gerepareerd. Dat zijn volgens mij de duurste aardappelschillers ter wereld geworden :eek:

Ben nu aan het kijken naar een afwerkingslaag en het zal na wat leeswerk druivenpitolie worden.
Nu nog uitvogelen of ik ergens op moet letten of bepaalde merken moet ontwijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.