Samenwerking met Centrum Hout in Almere

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste Forummers,

Afgelopen donderdag waren we voor de tweede keer bij Centrum Hout in Almere op bezoek. Eind vorig jaar was ik daar al eens samen met Jan Pranger op bezoek geweest om te kijken of we ook wat meer zouden kunnen samenwerken. Afgelopen week is dat in een wat grotere setting van beide kanten uitgesproken en het eerste commitment is, dat we gezamenlijk volgend jaar de Open Dag Hout gaan organiseren. Dat is natuurlijk prachtig nieuws en een mooie erkenning van al die forummers die zo enthousiast met hout bezig zijn. Bij dit gesprek waren ook de forumleden, Kor (kies voor hout), Athanor, Jan Pranger en Pieter O'Peaty aanwezig. Rick Koorman kon helaas niet. Kor heeft dit ooit allemaal geïnitieerd, door Woodworking.nl in 2010 bij de Open Dag Hout in Drachten te betrekken. Daarna waren we er ook bij in Eindhoven.
Ik ga jullie tzt helemaal op de hoogte brengen van de plannen en zal ook zeker een beroep gaan doen op jullie om het tot een geslaagd festijn te laten komen. Als iemand al een idee voor een lokatie heeft, dan kunnen we die discussie hier al vast gaan starten.

jaap
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Aanstaande 14 mei is er weer een bijeenkomst. Dan gaan we verder met de voorbereiding.
Zo Jaap al vroeg: wie weet een geschikte locatie.
Plaats: midden-nederland of iets zuidelijker i.v.m. onze Belgische vrienden.
Accommodatie: goed bereikbaar - ingericht voor catering en het ontvangen van grote groepen (dus toiletten etc.) - krachtstroom - stevige vloer i.v.m. machines - ruime parkeergelegenheid en liefst groot buitenterrein (denk aan houtzagen/carving) - zo mogelijk een passende "houtomgeving".
Ik zie graag jullie reacties tegemoet! Dan probeer ik een topdrie lijst te maken.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jonas1979

Actieve deelnemer
6 apr 2012
73
0
Huizen
Hi,

Hoeveel vierkante meter is er nodig voor alle stands? Gaat t om een terrein buiten of ook binnen? Is regio t gooi eventueel een gunstige locatie?

Groet,

Jonas
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Jonas.
Binnen is het belangrijkste. Buitenruimte mooi meegenomen. Faciliteiten zijn belangrijk.
Mijn eerste inschatting is een ruimte (hal) van circa 2000 m2.
Uiteraard het liefs gesponsord.
Bij voorkeur niet noordelijker dan het Gooi.
Zit meer te denken aan Zuid-Holland/Brabant.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Eventueel een balletje opgooien bij het HMC? Amsterdam is wat ver naar het noorden maar Rotterdam is van de meeste kanten redelijk goed bereikbaar. De mensen van het HMC staan vaak wel open voor dingen die houtbewerking onder de aandacht brengen.
 

jonas1979

Actieve deelnemer
6 apr 2012
73
0
Huizen
Als er voor Amsterdam gekozen kan worden zou ik het NDSM terrein voorstellen. Prachtige gebouwen, fantastische sfeer, genoeg plek, alle faciliteiten aanwezig...

Maar waarschijnlijk te noordelijk...
 
Laatst bewerkt:

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Hoi, is Tiel een optie, redelijk centraal in Nederland, redelijk bereikbaar vanuit Belgie, bereikbaar per trein en gelegen in de hoek A2 en aan de A15. Over hoeveel mensen praat je eigenlijk met 7000 leden van dit forum. Ik denk aan de oude veilig bij het station met parkeerruimte. Er is ook nog een voormalige technische school in het Lingecollege. Wellicht een vraag waard. Met vriendelijke groet, Crossbow1958
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.