Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Klassiek Engelse (Georgian) partner desk

Na mijn ladenkast van vorig jaar bouw ik mijn klassiek kantoor verder uit met een Georgiaanse Partner Desk. Nog niet klaar maar het begint vorm te krijgen:
    1.jpg
    3.jpg
    6.jpg
    8.jpg
    11.jpg
    13.jpg
    17.jpg
    19.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg 10.jpg (75,3 KB, 464 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg 22.jpg (62,4 KB, 466 keer bekeken)

Dat is fraai meubelmakerswerk Bram!

jaap

Prachtig! Dit vind ik mooie meubels? Klassiek en niet teveel franjes. Welk hout? Ik gok op eik.
    Maar is dit optisch bedrog, of kan je op dit bureau pingpong spelen? Het lijkt me enorm.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

De houtsoort is Sippo. Lijkt heel erg op mahonie, maar ik kan het betalen. :-)
    Er zijn er ook een aantal die beweren dat het een soort mahonie is. Ik weet niet of dat klopt, maar het maakt voor mij persoonlijk eigenlijk niet uit want ik zie het verschil niet.

Tafeltennis moet wel lukken denk ik. het blad is 185x120. Als je nog even wacht komt er groen leder op het blad, waardoor het nog meer op een pingpongtafel gaat lijken. :-). Dat leder inleggen gaat trouwens spannend worden. Ik had daarover vorig jaar een onderwerp gestart op dit forum. Heb er ondertussen ook al meer dan 10 artikels over gelezen. Het leer zal me ongeveer 500 euro kosten. Best niet fout snijden dus... :-)

Groen leer? Dat stuitert toch voor geen meter? Maar het is een prachtig bureau. Ik vind sipo niet alleen mooi, maar ook een lekkere houtsoort om te verwerken. Beetje wild draadverloop af en toe, maar dat houdt het spannend...

Gaaf gedaan.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de totale materiaalkosten (ongeveer) zijn. Kun je hier iets over zeggen?

Onvoorstelbaar prachtig werk !!!
    Alle begin is moeilijk, maar het is moeilijker om niet te beginnen

@ Meron: De materiaalkost tot nu toe is:

€450 voor de Sippo (3 duimdikke boomschellen van ca 4 m x 0,5 m)

€22 voor de mdf plaat die ik in het bureaublad heb verwerkt

De geleiders en de slingerlatten voor de laden zijn van beuk die ik nog had liggen. Geen idee van de prijs.

Ik verwacht nog:

- ca. €200 voor de Sipo voor de fronten van de laden.

- ca. € 200 voor het hout voor het binnenwerk van de laden (Ik denk aan eik. Dat contrasteert mooi met de sippo bij een verborgen zwaluwstaartverbinding)

- € 500 voor het leder

- De kost voor het beslag. Geen flauw idee van de prijs.

Nu ik het zo een overloop vind ik het zelf eigenlijk nogal duur... In totaal een projectje van meer dan € 1500. Misschien kan je voor dat geld zo een bureau wel kopen bij een antiquair.
    Maar dan heb ik er veel minder plezier aan.

Zelf maken is inderdaad niet altijd goedkoper. Maar meestal wel leuker...
    Hoe ga je het afwerken? Naturel of een kleuren?
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Forum Rechten