Reanimeren oude NiCd accu's gelukt met eenvoudige truc

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Hier een dode NIMH 3,0 Ah van Festool. helemaal leeg en de lader doet alleenmaar fout code geven. Nu had ik nog een Ctek liggen. Even aangesloten maar geen succes. Ik denk dat mijn Ctek niet kan reconditioneren. het is maar een 'eenvoudige' druppellader de XS 7000 (niet eens de multi versie). iemand in de buurt van Gouda met een slimmere lader om een poging te wagen?
 

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
145
35
Nuenen bij Eindhoven
Voor zover als ik weet:

Als Lion echt totaal ontladen is geweest, is de cell nagenoeg zeker defect. Vandaar inderdaad de beschermingselectronica die dat moet voorkomen.
Lion heeft ook een maximaal aantal keren dat de cyclus van ontladen/laden doorlopen kan worden. Dat zit meestal in de duizenden cycli.
En zeker met Lion oppassen, zeer explosief en brandbaar spul als het fout gaat.
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Hier een dode NIMH 3,0 Ah van Festool. helemaal leeg en de lader doet alleenmaar fout code geven. Nu had ik nog een Ctek liggen. Even aangesloten maar geen succes. Ik denk dat mijn Ctek niet kan reconditioneren. het is maar een 'eenvoudige' druppellader de XS 7000 (niet eens de multi versie). iemand in de buurt van Gouda met een slimmere lader om een poging te wagen?

Hallo Zuma
Ik woon in Dordrecht, niet om de hoek, maar heb voldoende apparatuur om een en ander door te meten en te laden, als dat nog kan. Kan je wachten tot eind juli?
Joep
 
Laatst bewerkt:

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ha Joep,

Ja hoor dat kan wachten en een ritje Dordrecht is goed te doen. Nieuwe kost minimaal 60 euro of zo (dan heb je een neppert die wel past). geef maar een seintje per PM of in dit draadje dan spreken we wat af. Niet geschoten is altijd mis hè
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.