Eiken deuren maken tuinhuis

compusmurf

Nieuw lid
10 okt 2013
10
0
Op dit moment ben ik een tuinhuis aan het maken, althans het was klaar, maar door een lijmfout heb ik weer werk te doen.

Het volgende is het geval.

We hebben een mooi eiken tuinhuis gezet. Zelf ontworpen en gebouwd. Bij het maken van deuren heb ik 2 lagen op elkaar gelijmd. De 1e laag is een raamwerk, het 2e de voorkant. Ik heb in het raamwerk alles verlijmd, in de voorkant ook en onderling ook. Echter heb ik dus ook langshout en dwarshout met elkaar verlijmd. Het gevolg is nu dat de deuren zo krom zijn dat de deuren niet meer dicht gaan.

Nu wil ik binnenkort de deuren opnieuw maken en ben ik op zoek naar een ontwerp waarbij ik geen langshout op dwarshout hoef te lijmen.

Zelf bedacht ik dat als ik een deur maak waarbij het raamwerk even dik is als de deur en dan in de sponning een paneel lijm dat het dan goed gaat.

Zijn er nog meer manieren om dit te doen? Als jullie ook nog een ontwerp hebben dan zou dat helemaal geweldig zijn.

Afmetingen zijn 44 * 930 * 2100.

Ik wil graag een buiten kwaliteit eiken gebruiken zoals de rest van het tuinhuis.
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Hoi,
bijgaand wat ik enige jaren terug heb gemaakt voor wat toen een buitendeur was, en nu - doordat we een serre aangebouwd hebben - inmiddels een binnendeur is geworden.
Dit is gemaakt van winddroog eiken (12%) en is pas enigszins gaan werken toen het een binnendeur werd...overigens alleen maar wat krimp; er is niks kromgetrokken.
Onderpaneel is opgebouwd uit deeltjes en zitten 'los' in een groef rondom in het frame.
De rest verklaard zichzelf denk ik.

Succes ermee!deur.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.