Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Behandla

Behandla

Heeft iemand ervaring met de Behandla olie van IKEA ?
    Ik kan nergens een gebruiksaanwijzing hiervan vinden zelfs niet op de site van IKEA.
    Pieter30

Ik heb'm een keer gebruikt om een houten opbergrek van IKEA te behandla-en.

Ik vond het erg vervelend spul, droogt slecht en blijft plakkerig, zelfs weken later nog, met als gevolg erg ruwe oppervlakken nu...

IKEA heeft wel iets op de site staan, niet veel, maar toch:
    BEHANDLA
    Houtolie voor binnen
    Goed om te weten:
    Voor onbehandelde of met olie behandelde houten meubels voor binnen, werkbladen en snijplanken van massief hout.
    Houdbaarheid ongeopend blik: 24 maanden, geopend blik: 6 maanden
    Gebruikte kwasten en penselen afspoelen met water. Doekjes voor het weggooien onderdompelen in water, want ze kunnen ontbranden.
    Productomschrijving:
    lijnolie, houtolie, loodvrije drogingsversneller, emulgator
    Belangrijkste voordelen
    - Beschermt het hout aan de oppervlakte en diep in de houtvezel en geeft het een mooie glans.
    Dat zou betekenen dat je het hetzelfde moet aanbrengen als lijnolie: dun aanbrengen en met een doek navegen. Anders breng je het te dik aan en droogt het niet, waardoor het lang plakkerig blijft.
    Laatst gewijzigd door roald; 24-03-14 om 16:07.

Forum Rechten