gereedschap kasten maken

argilla

Nieuw lid
17 dec 2009
1
0
Bedankt om te mogen inloggen.

Om mijn atelier te herschikken, wilde ik een gereedschapkast ( type wandmeubel) maken.
Deze voorzien van schuifdeuren, omwille van geen draaiende deuren te moeten maken die toch maar in de weg zitten.
Maar... waar kan ik bouwplannen vinden voor gereedschapskasten ( webstek ??) of heeft er iemand hier zulke tekeningen ?
Heeft misschien iemand betere systemen hiervoor ?

Alvast bedankt ! doei
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik zelf zou zeker voor een model met openslaande deuren gaan. Hier kan je ook veel gereedschap in kwijt zoals beitels, meet- en afteken gereedschap.
Zoek maar eens op tool cabinet, meer dan genoeg voorbeelden van te vinden.
 

WR1944

Oud hout
Ik zag ooit foto's van iemand die een kast had gemaakt met daar in vier vertikale panelen op geheel uitschuifbare rails (onder en boven). Aan beide kanten van elk paneel was gereedschap bevestigd. Het was heel compact en overzichtelijk. De kast moet je wel goed vastzetten om dompen te voorkomen bij het uittrekken van een paneel.
Persoonlijk zie ik meer in panelen aan de muur voor het grotere werk en een ladenkast voor klein spul onder een werkbank.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Je toolbox book van Jim Tolpin is echt een aanrader als je een gereedschapskist/ -kast wilt maken. Hier staan verschillende soorten manieren en slimme oplossingen in om een kast te maken. En als je geen klap- of schuifdeuren wilt kan je altijd ook nog jaloezieen maken.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Sorry voor het off topic gaan, maar Renault heb je toevallig ook ervaring met de andere boeken van Jim Tolpin?
Ik kom namelijk ook de boeken: "Built in Furniture" en "Building Traditional Kitchen Cabinets" tegen.
Klinken/lijken ook interessante boeken, maar zijn het dat ook??
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Nee dit is het enige boek wat ik van hem heb. Ziet er goed uit en ik vind het goed beschreven. Enige echte nadeel vind ik dat bij de schetstekeningetjes de maten in inches staan en als je millimeters gewend bent zit je iets te kloten.
 

hout-bewerking

Nieuw lid
1 feb 2010
1
0
Heb je woodsmith magazine al eens gezien/gelezen.
Ik weet dat dit magazine al meerdere malen het maken van gereedschapkisten heeft behandeld en hier ook tekeningen van heeft gepubliceerd. Alleen zijn de maten allemaal in inches
Ik heb zelf in voor een aantal jaren terug een tekening van een rollende gereedschapkast omgezet in mm en hier een beschrijving in het Nederlands bij gemaakt en ook al eens gepubliceerd op mijn toenmalige hobby website.

In het huidige nummer staat ook weer een hangende werkkast met roldeur. Ik lees dit magazine altijd met veel plezier ondanks dat het in het Engels is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.