Bovenkant/onderkant kistje

GijselsT

Nieuw lid
28 jan 2014
7
0
Dag allemaal

Op dit moment ben ik een kistje aan het ontwerpen om door een fabrikant te laten maken maar ik zit echter een beetje vast bij de afwerking van de bovenkant én onderkant van het kistje.

Word er voor de bovenkant en onderkant te sluiten hetzelfde materiaal gebruikt als de zijkanten (in mijn geval 18mm zwart mdf) of valt er iets anders aan te raden?

Indien de mdf word gebruikt om onderkant en bovenkant af te sluiten, gaat dit dan zoals te zien op bovenste foto of is dit eerder iets zoals op de onderste? Voor afwerking van de onderkant zou ik graag de methode toepassen die te zien is op de bovenste foto.

Alvast bedankt

bovenkant_kistje.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik weet niet wat de afmetingen van het kistje zijn maar meestal is de bodem een stuk dunner dan 18 mm. Je voorstel voor de bodem ziet er goed uit. Zelf zet ik de bodem meestal iets dieper een mm of zes in een groef. Je ziet dan de zijkanten van de bodem niet. Er is trouwens enige tijd geleden een draadje over luxe doosjes gemaakt. Via internet voor een paar euro.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.