Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Lijmklemmen

Lijmklemmen

Hallo allemaal,
    Ik heb op youtube een paar filmpjes gevonden voor het maken van wat grotere houten lijmklemmen.
    Heeft iemand die ze zelf heeft gemaakt er ervaring mee?
    Ik weet niet echt of het geheel gemaakt van hout wel stevig genoeg is.I
    Ik wil het wel graag gaan proberen.

http://www.youtube.com/watch?v=v1lunV4fcEw

groetjes

Norbert

De sterkte zal afhangen van de houtsoort en de lijm maar met goed materiaal zal er veel kracht op komen te staan. alleen de aluminium stukjes zou ik van staal maken. dat lijkt mij steviger. Ik heb ze zelf gemaakt van vuren planken +/- 10 cm x 1,5 en een wig ipv een spindel. de kracht die je er mee maakt verbaasde mij.

Ik zou wel de moer waardoor de spindel loopt aan de binnenkant steken van het blokje, anders duw je gewoon je moer uit je hout als je begint te spannen.

Groeten,
    vincent

Ik zit al langer met het idee om dergelijke klemmen te maken... zeker als je er een stuk of 12 wilt waarmee je 120 cm kunt mee vast klemmen.
    Als je dat moet ophoesten om ergens kwaliteit klemmen kant en klaar te kopen dan moet ik dringend beginnen sparen!
    Ik ga ervan uit dat de klemkracht wel groot genoeg is voor de meeste houtbewerking toepassingen. Er wordt immers altijd beweerd dat je de verbinding met de hand moet kunnen dicht duwen, dus die klemmen zullen wel wat meer kunnen geven.
    Trouwens werd er honderd jaar terug met enkel houten klemmen gewerkt en dat ging toen toch ook.
    Ik zou er ook wel zacht hout pads op zetten, om zeker te zijn dat je hardhout klem geen sporen nalaat als je een vuren werkstuk aan het verlijmen bent.

Met vriendelijke groet
    Diego
    Laatst gewijzigd door Giedo; 23-03-14 om 09:44.

kan iemand de maten of een schets met maten van de klemmen opgeven zodat ik ze na kan maken.

Dank

Simon

http://www.erdevee.nl/wood/

Het grootste bestand. Vanaf ongeveer pagina 80. Speciaal die op pagina 83 als ik je goed begrijp..

Als je het niet nodig hebt, haal ik het off line, dus dan gaarne bericht. Het komt van internet; het is uit 1994 maar zou copyrighted kunnen zijn.

Beste Erdevee,
    Het grote bestand kan door mij in pdf niet worden geopend.
    Er blijkt iets mis te zijn in dit bestand.

Simon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Beste Erdevee,
    Het grote bestand kan door mij in pdf niet worden geopend.
    Er blijkt iets mis te zijn in dit bestand.

Simon
    Ik krijg dit als ik gewoon met links klik:

screen.jpg

Ik kan ook betreffende pagina's eruithalen en apart op mijn website zetten. Laat maar weten wat je wil.

Shop Made Clamp1.jpg

wooden_bar_clamp_parts_list.jpg
    Laatst gewijzigd door erdevee; 25-03-14 om 16:04. Reden: Uitbreiding

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Hier ook problemen met openen van de pdf. "The document contains no pages", zegt de pdf-reader onder linux, terwijl ik 11.7 MB heb gedownload.

Edit: even zoeken op het net levert een bestand van 95 MB op, dat waarschijnlijk/mogelijk een illegale kopie van een bestaand boek is.......
    Laatst gewijzigd door houtenklaas; 25-03-14 om 16:51.

Beste Erdevee,

Jammer ik zou dat hele boek wel willen downloaden echter lukt mijn niet,ook niet als ik mijn google zoekmachine laat zoeken.
    Wellicht kan je op een andere manier dit boek ter beschikking stellen.
    Dank

simon

Forum Rechten