10 jaar oud en nog nooit uit de verpakking geweest... !?

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Vandaag m'n "nieuwe" maar 10 jaar oude draaibank opgehaald!
De vorige eigenaar was ooit (je raad al hoe lang geleden :p) van plan om draaien als hobby op te pakken.
Dat is d'r dus nooit van gekomen en vandaar dat deze nog volledig nieuw en ingepakt op zolder stond "eenzaam" te zijn.
We moesten de originele kunststof banden nog los snijden, dus er was nog nooit een blik op geworpen.
Bij thuiskomst gelijk even geprobeerd; eerste voorzichtig gekeken of er na al die tijd niks vast stond en of ik ergens roest kon ontdekken. Niets van dat al; voorzichtig met het handje rond gedraaid, stekker d'r in en draaien maar! Net zo mooi rustig!
Verder zat er nog een bed-verlenging bij; was ook nog nooit uit z'n verpakking geweest maar had wel een heel klein roestplekje. Even met staalwol dat vlekkie weggewerkt en: als nieuw!
Toen even snel een houtje verwoest; wat een heerlijke aanvulling op de rest van de hout-hobby is dit!
 

Bijlagen

  • _DSC2357.jpg
    _DSC2357.jpg
    68 KB · Weergaven: 732
  • _DSC2358.jpg
    _DSC2358.jpg
    58,6 KB · Weergaven: 726
  • _DSC2359.jpg
    _DSC2359.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 725

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik ben al benieuwd naar de realisaties. Veel succes ermee en zoals Jan Pranger al aangaf, het is een verslaving voor wat je zelf maakt als een ander.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ja die heb ik ook. Ook na 10 jaar draaien prima. Een tip zet de snaar niet te strak. Het gewicht van de motor is voldoende.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Laatst bewerkt:

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Schulte zit ongeveer 25 km Duitsland in dus net over de grens bij Emmen. Daar geeft Jan Hovens (Venlo NL) ook draailes. Ze verstaan overigens zeer goed Nederlands en zeker plat Drents. Je kunt ook even bellen met de voorzitter (Willem v.d. Schors) Noord van Radius: 0594-213326.
Die kan je vast een goede houtdraaier in Drenthe noemen.
Overigens ben je ook welkom bij een Drent in Lemmer - kom je ook eens in het buitenland.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
+1 - viel mij ook meteen op. Mooi apparaat, en mooie 'find'...

Dank je Henk; en ja, ik realiseer me dat ik zo ongeduldig was dat ik niet eens gekeken heb of e.e.a. wel enigszins correct stond afgesteld; zal niet meer gebeuren :eek:

Vandaag trouwens een onderstel gemaakt waar die op past incl. de bedverlenging; dan wordt het alles bij elkaar toch nog een flink geval...
Morgen maar eens lekker wat dingen uitproberen... wordt vervolgd !
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Vergeet vooral niet een filmpje te maken wij ( okay ik dan:eek: ) zijn/ben er dol op .

Wat is dat toch met jou; heb je aandelen bij Youtube of zo? :D:D:D:D:D
Nou ja, zodra ik "iets" kan produceren wat de moeite waard is zal ik de camera d'r eens naast zetten; kun je ook weer eens lachen...
 

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
0
49
Bavel (NL)
Had zelf dit bankje ook op marktplaats zien staan eigenaar vroeg er eur350,- voor. Voor mij was het echter te ver rijden hoop dat ie je bevalt probeer mijn slag wel ergens anders te slaan grt Patrick
 

Vels

Actieve deelnemer
12 jun 2016
103
3
Hellendoorn
Ik ben de laatste tijd veel dingen aan het teruglezen. Schitterende verhalen, foto's en veel informatie waar ik al beginnende houtdraaier veel van opsteek. Ook wordt er vaak naar Radius verwezen, ook wordt er geadviseerd om daar dan lid van te worden. Enkele weken terug mij ook maar eens lid gemaakt van deze vereniging. Keurig boekje ontvangen met informatie en tips, kijk al uit naar het volgende nummer. Ook wil ik in de toekomst af en toe naar enkele bijeenkomsten om daar ook eens houtdraaiers te ontmoeten die mij nog veel kunnen leren. Iets terug lezend zei een forumlid dat je bij de voorzitter van jou regio wel kon vragen of er bij mij dicht in de buurt een houtdraaier woonde die ook lid was van Radius. Die vraag heb ik ook gesteld, maar en misschien ook wel begrijpelijk, die namen werden niet vrijgegeven ivm privacy. Toch iets wat een terleurstelling, want wat is er nog mooier om met misschien iemand dicht in de buurt even je hobby te delen?
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
527
48
Groningen
In de stadswerkplaats in Groningen geven ze ook cursus, wel op een stuk grotere draaibank maar geen idee of dat wat uit maakt.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Ik ben de laatste tijd veel dingen aan het teruglezen. Schitterende verhalen, foto's en veel informatie waar ik al beginnende houtdraaier veel van opsteek. Ook wordt er vaak naar Radius verwezen, ook wordt er geadviseerd om daar dan lid van te worden. Enkele weken terug mij ook maar eens lid gemaakt van deze vereniging. Keurig boekje ontvangen met informatie en tips, kijk al uit naar het volgende nummer. Ook wil ik in de toekomst af en toe naar enkele bijeenkomsten om daar ook eens houtdraaiers te ontmoeten die mij nog veel kunnen leren. Iets terug lezend zei een forumlid dat je bij de voorzitter van jou regio wel kon vragen of er bij mij dicht in de buurt een houtdraaier woonde die ook lid was van Radius. Die vraag heb ik ook gesteld, maar en misschien ook wel begrijpelijk, die namen werden niet vrijgegeven ivm privacy. Toch iets wat een terleurstelling, want wat is er nog mooier om met misschien iemand dicht in de buurt even je hobby te delen?

Op dit forum de houtdraaier sectie opzoeken en daar de vraag stellen in een nieuw topic? Nog beter kom naar de open dag hout in oktober!

Dat is een mooie deal zeg :)
Oeps, berichtje uit 2014...

In de stadswerkplaats in Groningen geven ze ook cursus, wel op een stuk grotere draaibank maar geen idee of dat wat uit maakt.
Oeps berichtje uit 2014...Toch bedankt voor de tip?
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.