sluiting voor kistje

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Wie weet hoe ik een kistje zelfsluitend kan maken, zonder dat er een sleutel/slot aan te pas komt?
Ik bedoel eigenlijk zoiets als een pennendoos die dichtklikt en met weinig kracht geopend kan worden. Heb al ietes gezien van magneetjes onder fineer.Maar misschien is er een forumlid/gast die een idee heeft.

Na mijn eerste kistje (kompaskist elders op dt forum) heb ik de eer om een kistje/doos te maken van een stuk Frans notenhout, wat ik heb bewaard voor iets speciaals. Daar is nu de kans voor.
Nu het wat koeler wordt in de werkplaats en achter de PC kan ik weer aan de slag en beloof ik jullie op de hoogte te houden van mijn vorderingen.

Groet, Kor
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Wordt dit wel een kistjes voor de wedstrijd kistjesmaken?

Ik ben ook al bezig? Wie nog meer?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Kor,

Bijgevoegd een pdf met een aantal voorbeelden. De laatste vind ik zelf 1 van de mooiste. Ik de boeken van Krenov zie je ook hoe super hij dit maakt en afwerkt. Ik kon er op het grote web geen foto van vinden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

vr.gr.

jaap

Attached files sluitingen.pdf (1.1 MB)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.