Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: multiplex verlijmen

multiplex verlijmen

Ons werkbankje thuis heeft zijn beste tijd gehad, en ik zou een nieuw stuk hout bovenop het werkblad plaatsen. Een dikke plaat multiplex kost aardig wat geld, en bovendien zou ik slechts 1/4 van de plaat benutten (118x58). Is het mogelijk en zinvol om een dunnere plaat te kopen, en dan gewoon 2-4 stukken bovenop elkaar te verlijmen?
    Keuze hout is nog niet beslist.
    Laatst gewijzigd door teus; 17-03-14 om 18:32.

Hangt helemaal van de multiplex af, maar bij een goede bouwmarkt betaal je voor de hoeveelheid die je afneemt. Dus je zou alleen dat stuk hoeven te betalen wat je afneemt.

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Noch bij de groothandel, noch bij de ketens als gamma/brico/hubo.

Los daarvan kun je multiplex gewoon prima met houtlijm op elkaar lijmen.

bij een beetje bouwmarkt hebben ze wel platen multiplex van 122x61 cm, dat zou precies passen

klopt, maar da's van lage kwaliteit, en slechts in 1 of 2 houtsoorten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    teus ; bij woodtex op de A12 in aartselaar hebben ze bv ook de halve platen van de betere multiplex soorten

Oke, coole tip. Vlakbij autostrade, dus wanneer ik eens passeer langs Antwerpen....

Bouwmarkt heeft platen van 122x61, maar hun kwaliteit en prijzen zijn belabberd. Noodoplossing.
    Met woodtex heb ik even gebeld, die hebben enkel de dunnere maten zoals 18mm en 21mm in halve platen. De persoon aan de telefoon was wel bijzonder vriendelijk, en zei dat je zonder probleem meerdere stukken boven elkaar kon vijzen of lijmen.

Keuze in hout heb ik nog niet gemaakt. Het wordt in elk geval geolied. Iemand een idee?

Voor een werkbank zou ik gewoon vuren of berken triplex nemen.

Forum Rechten