Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Mijn eerste werkstuk

Vol trots mijn eerste werkstuk !!
    Project: Kandelaar
    Nummer: 0001
    Afmetingen: 200 x 65 mm
    Opdrachtgever: mijn vrouw
    Houtsoort: geen idee (stammetje gegapt bij de buurman)
    Afwerking: 1 laag Owatrol D1

0001candle.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Leuk, die krijgt vast een speciaal plekje

Athanor
    Guest
    Mooi! Dat is een uitnodiging om nog een aantal te maken en stapsgewijs te experimenteren met een steeds dunnere nek

Het hout is Essen!

Fons

Voor een eerste werkstuk..... Zeker niet slecht, complimenten! Grappig, mijn 1e werkstuk ooit was ook van essenhout, draait heerlijk!

Benieuwd naar de volgende!

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Goed eerste begin. Heb je hem ook uitgehold?

netjes, mooie structuur heeft dat hout!
    Bert
    groet
    Bert
    Let's make better mistakes tomorrow

Dank voor de positieve reacties !
    Nee, ik heb hem niet uitgehold, ben hier allang blij mee Er zit zelfs nog geen gat in voor de kaars en dat is niet handig want ik kan hem nu niet meer in de draaibank klemmen. Met de hand vasthouden onder een kolomboor lijkt me ook niet handig. Er zal vast wel een slimme werkvolgorde zijn voor dergelijke kandelaars maar dat moet ik nog bedenken..............

Lijkt me dan beter dat de opdrachtgeefster hem even vasthoud
    Voorzichtig met een speedboor moet het lukken, ff kijken of de boor het hout overal tegelijk raakt, dan weet je zeker dat het aardig haaks is, je hoeft er ook niet een meter, euh 20cm diep in...
    zou zonde zijn dit mooie stukje draaiwerk doelloos in de kamer te laten staan
    groet
    Bert
    Let's make better mistakes tomorrow

mooi gedaan!
    tis wel kopshout waar je in boort dan he, dus daar ook even rekening mee houden dat het niet zo soepel gaat als langshout

t' is al een begin. Ik denk dat iedereen is gestart met een dergelijk experiment qua vorm, zelfs ik.
    Een terechte opmerking van Rene13. Uithollen in kopshout is heel wat moeilijker tegenover langshout. Hou rekening dat de ene houtsoort gemakkelijker is dan de andere. Het is niet omdat je eventueel zacht hout gebruikt dat het daarvoor beter gaat.
    Succes bij het draaien en ik ben al benieuwd naar de volgende exemplaren.

Forum Rechten